Germania Reacționează la Taxele Vamale Impuse de SUA
Germania a declarat că nu va ceda în fața taxelor vamale de 25% pe mașinile și piesele auto importate în SUA, impuse de președintele american Donald Trump. Ministrul german al economiei, Robert Habeck, a subliniat necesitatea ca Uniunea Europeană să răspundă ferm la aceste măsuri, afirmând: „Trebuie să fie clar că nu vom ceda în fața SUA. Trebuie să arătăm putere și încredere în noi înșine.”
Franța a susținut această poziție, ministrul său de finanțe declarând că Europa trebuie să reacționeze cu tarife vamale la produsele americane. Președintele francez Emmanuel Macron a adăugat că impunerea tarifelor va avea efecte negative, generând inflație și distrugând locuri de muncă.
Aceste măsuri vor intra în vigoare pe 2 aprilie, iar taxele pentru companiile care importă vehicule vor fi aplicate din ziua următoare. Acțiunile producătorilor auto au scăzut semnificativ, iar reacțiile internaționale continuă să sublinieze impactul negativ al acestor taxe asupra comerțului global.
Reacția Germaniei la taxele vamale impuse de Donald Trump
Germania își menține poziția fermă în fața taxelor vamale pentru automobile impuse de administrația Trump, declarând că nu va ceda în fața acestor măsuri. Președintele american a promovat tarifele ca parte a unei campanii de sprijin pentru producția internă, afirmând că, dacă mașinile sunt fabricate în Statele Unite, nu vor exista „absolut niciun fel de tarife”.
Aceste taxe vamale sunt percepute asupra bunurilor importate, iar deși pot oferi protecție pentru întreprinderile naționale, ele aduc și o creștere a costurilor pentru companiile care depind de piese din străinătate. Firmele care importă bunuri plătesc aceste taxe guvernului, iar unele dintre ele aleg să transfere costurile către clienți.
Anul trecut, SUA a importat aproximativ opt milioane de autoturisme, ceea ce a reprezentat o valoare de aproximativ 240 de miliarde de dolari. Mexicul este principalul furnizor de automobile pentru SUA, urmat de Coreea de Sud, Japonia, Canada și Germania. Analiștii de la Anderson Economic Group estimează că tarifele pentru piesele provenite din Canada și Mexic ar putea duce la o creștere a costurilor cu 4.000-10.000 de dolari, în funcție de vehicul.
În acest context, Germania rămâne angajată în menținerea relațiilor comerciale cu SUA, în ciuda provocărilor generate de taxele vamale.