Hot News
MINAC: Detalii despre patrimoniul expus în Parcul Arheologic din Constanța – răspuns la scrisoarea deschisă a lui Aurel Băjenaru
Proiectul de construirea a unui bazin olimpic în zona Bulevardului Madrid, oprit?
Cocargeanu: Chițac a afirmat că Primăria nu are 600.000 de euro pentru o grădiniță, dar investește 800.000 de euro în construirea a 3 stații de autobuz.
Șeful ELCEN a fost acuzat de mită și are interdicție de a-și desfășura activitatea.
Scandal cu înjunghieri la Castelu: o femeie și un bărbat internati la spital
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: REPORTAJ Cum folosește Renault inteligența artificială pentru a-i depăși pe chinezi: 10 mașini noi pe zi, simulatoare unicat în industria auto și control prin satelit al pieselor
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > REPORTAJ Cum folosește Renault inteligența artificială pentru a-i depăși pe chinezi: 10 mașini noi pe zi, simulatoare unicat în industria auto și control prin satelit al pieselor
Economic

REPORTAJ Cum folosește Renault inteligența artificială pentru a-i depăși pe chinezi: 10 mașini noi pe zi, simulatoare unicat în industria auto și control prin satelit al pieselor

Data: 11 iulie 2025 - 00:25
Zaharia Stancu 272
Distribuie
exclusiv reportaj cum foloseste renault inteligenta artificiala pentru a i depasi pe chinezi 10 masini noi pe zi simulatoare unicat in industria auto si control prin satelit al pieselor 68703cc3aff42

Sursa foto: Google Images

Renault și Inteligența Artificială: Transformarea Producției Auto

Una dintre realizările semnificative ale planului Renaulution, implementat de Luca de Meo, este integrarea inteligenței artificiale și digitalizării în toate etapele procesului de dezvoltare, logistică și producție a vehiculelor. O vizită la Technocentre, principalul centru de dezvoltare al grupului Renault din Guyancourt, Franța, a relevat amploarea digitalizării în compania care deține marca Dacia.

În Technocentre, viața unui automobil începe pe computerele inginerilor și designerilor, iar viteza de dezvoltare a crescut de zeci de ori față de acum 10 ani. Înainte de utilizarea inteligenței artificiale și a tehnologiilor avansate, procesul de dezvoltare era lung, durând 2–3 ani până la finalizarea formei definitive a unui model. Acum, datorită digitalizării, Renault poate genera 10 automobile noi pe zi.

Aici, stațiile de lucru ale designerilor beneficiază de instrumente digitale ce accesează o bază de date vastă, inclusiv materiale și texturi, care pot fi testate rapid. „Totul este stocat în cloud, iar viteza de lucru este foarte mare”, afirmă un designer din Technocentre.

De asemenea, Technocentre este esențial în rețeaua de cercetare și dezvoltare a Renault, având peste 9.000 de angajați și fiind baza pentru orice proiect din grup. Digitalizarea profundă a procesului de dezvoltare, inclusiv implementarea inteligenței artificiale, a transformat fundamental modul în care Renault își dezvoltă și produce automobilele.

Controlul prin Satelit al Pieselor

Un alt aspect inovator este controlul prin satelit al pieselor, care asigură o gestionare eficientă și precisă a componentelor. Această abordare permite Renault să optimizeze lanțul de aprovizionare și să reducă timpii de așteptare, având un impact semnificativ asupra eficienței producției.

Prin aceste inovații, Renault nu doar că își propune să depășească concurența chineză, dar și să redefinească standardele din industria auto globală.

Renault și Inteligența Artificială în Industria Auto

Renault își propune să depășească concurența chineză prin utilizarea avansată a inteligenței artificiale în procesul de dezvoltare a vehiculelor. Compania produce acum 10 mașini noi pe zi, datorită digitalizării și tehnologiilor inovatoare integrate în procesele de proiectare.

Simulatoare Unicat și Proces de Proiectare Rapid

Un exemplu remarcabil este utilizarea simulatoarelor de realitate virtuală, care permit designerilor să testeze materiale, comenzi și culori într-un mod extrem de eficient. Așa cum explică Laurens van den Acker, Chief Designer Officer al Renault Group, acest proces este semnificativ mai rapid și mai puțin costisitor comparativ cu metodele tradiționale.

În centrele Renault, echipe internaționale colaborează pentru a crea prototipuri. De exemplu, aplicațiile de design bazate pe AI pot genera concepte de vehicule în câteva secunde, facilitând astfel inovația rapidă în designul automobilelor. Printre acestea se numără Renault Embleme, un prototip de vehicul familial cu propulsie pe hidrogen.

Control prin Satelit al Pieselor

Un alt aspect important al strategiei Renault este controlul prin satelit al pieselor, care asigură o monitorizare constantă a componentelor auto. Această tehnologie contribuie la eficiența operațională și la îmbunătățirea calității produselor oferite consumatorilor.

Prin aceste inovații, Renault nu doar că îmbunătățește procesul de producție, dar își consolidează și poziția pe piața globală, având un avantaj competitiv față de rivalii săi.

Renault și Inteligența Artificială în Industria Auto

Renault a adoptat tehnologii avansate de simulare pentru a-și îmbunătăți procesele de dezvoltare a vehiculelor, reușind să reducă costurile de dezvoltare cu 53% față de 2019 și să scadă timpul necesar pentru dezvoltarea unui vehicul cu 25% în această fază. Aceste simulatoare, atât virtuale cât și reale, oferă o simulare imersivă extrem de utilă, permițând testarea vehiculelor în condiții care reproduc traficul real.

La centrul ROADS al Renault, inginerii folosesc o instalație unică, care include o „navetă spațială” dotată cu pistoane hidraulice ce pot genera rotații rapide și precise. Această instalație, care costă 10.000 de euro pe zi, a fost inaugurată în octombrie 2024 și este a treia generație de simulatoare utilizate de grupul Renault, după C-Cards și CAVE. Aceste tehnologii permit simularea accidentelor, aerodinamicii, acusticii, fiabilității și termodinamicii vehiculelor, optimizând astfel procesul de proiectare și testare.

În plus, Renault dispune de un centru de producție de prototipuri la Technocentre în Franța, unde se testează toate procesele de producție și asamblare. Această fabrică în miniatură permite validarea modelelor înainte de a fi transferate pe liniile de producție de mare capacitate, sprijinind astfel inovația și eficiența în dezvoltarea automobilelor.

Renault și Inteligența Artificială: Inovație în Industria Auto

Renault demonstrează cum inteligența artificială (IA) poate transforma industria auto, având ca obiectiv să depășească competitorii chinezi. Recent, compania a implementat un sistem avansat de logistică care monitorizează și controlează peste 6.000 de camioane la nivel mondial, asigurând livrarea eficientă a componentelor către fabrici.

Controlul Logistic prin Inteligență Artificială

Centrul de comandă al Renault este un exemplu de excelență în utilizarea tehnologiei moderne, având rolul de a preveni întârzierile în producție. Sistemul a fost instalat în 2024 și a condus la o reducere cu 50% a opririlor liniilor de producție, generând economii de 260 de milioane de euro în aprovizionarea cu piese și materii prime.

Acest sistem inovator include monitorizarea în timp real a știrilor care ar putea afecta livrările, precum și alertele generate de inteligența artificială, care analizează datele meteorologice și alte surse de informații. Astfel, Renault poate anticipa și gestiona potențialele probleme, asigurându-se că nicio linie de fabricație nu este afectată.

Produse și Prototipuri Inovatoare

Fabrica de prototipuri a Renault, cu 530 de angajați, utilizează tehnologii de simulare și testare de ultimă generație, producând anual 770 de prototipuri și 12.000 de componente prin imprimare 3D. Aceste inovații includ conceptele Dacia Bigster și Dacia Manifesto, prezentate în 2021 și 2022.

Prin aceste inițiative, Renault nu doar că îmbunătățește eficiența operațiunilor sale, dar și își consolidă poziția pe piața globală, demonstrând cum tehnologia poate îmbunătăți nu doar procesele interne, ci și competitivitatea în fața rivalilor internaționali.

Renault și Inteligența Artificială în Industria Auto

Renault folosește inteligența artificială pentru a-și optimiza producția și a se adapta rapid pe piața globală, în special în contextul competiției cu producătorii chinezi. Conform lui Cedric Combemorel, CTO al Renault Group, viteza a devenit o prioritate majoră în cadrul strategiei Renaulution, care include programul Leap 100. Acesta a dus la reduceri semnificative ale timpilor de dezvoltare, permițând companiei să aducă mașini gata de producție în doar 18 luni, iar în cazul noii generații Spring, în 16 luni.

Centrul de Testare Aubevoy

Aubevoy, centrul de testare al Renault, este esențial pentru prototiparea și testarea vehiculelor. Situat în Normandia, centrul se întinde pe peste 600 de hectare, incluzând 60 de km de piste, care simulează condiții reale de șosea. Aici, mașinile sunt testate atât înainte de lansare, cât și după, pentru a asigura o actualizare constantă și remedierea problemelor pe parcursul întregii lor vieți.

Automatizare și Reducerea Complexității

Utilizarea inteligenței artificiale a permis Renault să reducă diversitatea și complexitatea modelelor, diminuând numărul de combinații de la 30.000 la 1.000. Acest proces eficientizează ciclul de dezvoltare, pregătind mașinile pentru producție mai rapid și mai eficient. La Aubevoy se finalizează practic etapa de dezvoltare, asigurându-se că fiecare vehicul este optimizat înainte de a intra pe linia de producție.

În concluzie, Renault își propune să depășească competiția chineză prin implementarea de tehnologii avansate și procese inovatoare, stabilind astfel noi standarde în industria auto.

Renault și Inteligența Artificială: Inovații pentru a Depăși Competitorii Chinezi

Renault își propune să își îmbunătățească procesele de producție și să depășească rivalitatea cu producătorii auto chinezi prin implementarea unor tehnologii avansate, inclusiv inteligența artificială. Compania a anunțat că va lansa 10 mașini noi pe zi, demonstrând un angajament ferm față de inovație.

Un exemplu emblematic al acestor eforturi este Renault Embleme, un concept dezvoltat în Technocentre, care utilizează tehnologii de ultimă generație. Deși este în prezent un prototip, acest vehicul are scopul de a reinventa conceptul de automobil de familie, fiind construit pentru versatilitate, confort și aventuri comune.

Pascal Tribotte, project manager al Renault, a subliniat că toate componentele utilizate pentru Embleme sunt produse existente în producția de serie, ceea ce reflectă angajamentul companiei față de eficiență și sustenabilitate. Tehnologiile actuale folosite de Renault, atât în Franța, cât și în alte centre, cum ar fi România, depășesc din multe puncte de vedere tehnologiile chineze, iar rezultatele acestor inovații vor deveni evidente în următorii cinci ani.

În plus, Renault explorează controlul prin satelit al pieselor, o altă inovație menită să optimizeze procesele de producție și să asigure o calitate superioară a vehiculelor sale. Aceste strategii subliniază angajamentul Renault de a rămâne competitiv pe piața auto globală.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent reabilitarea cladirii de patrimoniu in care functioneaza muzeul de istorie nationala si arheologie din constanta incepe in acest an licitatia a fost finalizata 68703cb166233 Reabilitarea clădirii de patrimoniu a Muzeului de Istorie Națională și Arheologie din Constanța începe în acest an: licitația a fost finalizată.
Articolul următor exclusiv tesla braila gigafactory stagneaza varianta exitului pe masa tesla surse 68703cd1da40a „Tesla Brăila Gigafactory” stagnează; varianta exitului, pe masa Tesla – surse
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
minac precizari privind patrimoniul expus in parcul arheologic din constanta raspuns la scrisoarea deschisa a lui aurel bajenaru 68c0a6abb9931

MINAC: Detalii despre patrimoniul expus în Parcul Arheologic din Constanța – răspuns la scrisoarea deschisă a lui Aurel Băjenaru

10 septembrie 2025 318
proiectul care viza construirea unui bazin olimpic in zona bulevardului madrid tras pe dreapta 68c0a49b201e4

Proiectul de construirea a unui bazin olimpic în zona Bulevardului Madrid, oprit?

10 septembrie 2025 321
cocargeanu chitac ne a spus ca primaria nu dispune de 600 000 de euro pentru o gradinita dar construieste 3 statii de autobuz cu 800 000 de euro 68c0a11a8e120

Cocargeanu: Chițac a afirmat că Primăria nu are 600.000 de euro pentru o grădiniță, dar investește 800.000 de euro în construirea a 3 stații de autobuz.

9 septembrie 2025 322
seful elcen a fost pus sub acuzare pentru mita si are interdictie de a si exercita functia 68c09fbe7172d

Șeful ELCEN a fost acuzat de mită și are interdicție de a-și desfășura activitatea.

9 septembrie 2025 325
scandal cu injunghieri la castelu o femeie si un barbat au ajuns la spital 68c09d8b17697

Scandal cu înjunghieri la Castelu: o femeie și un bărbat internati la spital

9 septembrie 2025 294
ministerul sanatatii aloca 20 milioane lei pentru acoperirea tratamentelor in strainatate cate persoane sunt pe lista de asteptare 68c09542e2059

Ministerul Sănătății alocă 20 milioane lei pentru tratamentele în străinătate. Câte persoane se află pe lista de așteptare?

9 septembrie 2025 162

Te-ar putea interesa și...

raiffeisen bank a incheiat primul semestru din 2025 cu un profit de 896 milioane lei in crestere cu 9 6889b660cf13d
Economic

Raiffeisen Bank a raportat un profit de 896 milioane lei pentru primul semestru din 2025, înregistrând o creștere de 9%

30 iulie 2025 228
interviu kingsley wheaton chief corporate officer bat cum a transformat tehnologia consumul de produse cu tutun si nicotina 6848112b1d4dd
Economic

Interviu cu Kingsley Wheaton, Chief Corporate Officer al BAT: Cum a transformat tehnologia consumul de produse din tutun și nicotină

10 iunie 2025 141
startup it medical avand un inginer roman printre fondatori cumparat de o companie germana confirmare 68499b6f88ad0
Economic

Startup IT medical cu un inginer român printre fondatori, achiziționat de o companie germană – CONFIRMARE

11 iunie 2025 258
trump sugereaza doge sa se uite la companiile lui musk pentru a le taia fondurile guvernamentale fara subventii elon ar trebui probabil sa si inchida pravalia si sa se intoarca acasa in afr 68638c51c257d
Economic

Trump sugerează DOGE să se concentreze pe companiile lui Musk pentru a le reduce fondurile guvernamentale: „Fără subvenții, Elon ar trebui probabil să-și închidă afacerea și să se întoarcă acasă în Africa de Sud”

1 iulie 2025 287
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?