Rocadă pe piața de retail de fashion din România
Pepco pierde poziția de lider pe piața de retail de fashion românească în favoarea gigantului spaniol Inditex, conform datelor analizate de Profit.ro. Deși Pepco a înregistrat o creștere a afacerilor cu 13% în 2024, atingând o cifră de afaceri de 2,93 miliarde de lei, acesta a fost devansat la limită de Inditex România, care a încheiat anul cu 2,94 miliarde de lei, înregistrând o creștere de 15%.
Diferența dintre cele două companii este de mai puțin de 11 milioane de lei, semnalând o schimbare semnificativă în ierarhia pieței locale de fashion. Profitul net al Pepco a crescut cu 28% în 2024, ajungând la 424 milioane de lei, în timp ce Inditex a avut o creștere mai modestă de 9%, cu un profit net de 415 milioane de lei.
Pepco, fondat în 2004 în Polonia, a intrat pe piața românească în 2015 și a crescut rapid, având în prezent 489 de magazine. În contrast, Inditex, care deține branduri precum Zara, a intrat pe piață în 2004 și este cel mai mare retailer de fashion din lume, cu o rețea extinsă de magazine.
Rocadă în Retailul Românesc
Într-o schimbare semnificativă pe piața de retail din România, Pepco se retrage, iar Inditex, proprietarul brandului Zara, își consolidează poziția. Inditex operează în prezent 98 de magazine în România sub diverse branduri, inclusiv Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho și Zara Home.
În urma acestei rocade, brandul Lefties, care se concentrează pe segmentul de piață cu prețuri accesibile, a fost introdus în România în 2023. Aceasta face parte din strategia Inditex de a concura cu retailerii online care oferă produse de modă la prețuri reduse.