Hot News
Ilie Bolojan: „TVA nu crește și nici alte taxe în 2026. Eu sunt om corect față de români”
Bolojan: Miza mea nu e să fiu premier în orice condiţii, ci să fac ceea ce trebuie. Dacă oameni politici au soluţii mai bune, să spună.
Ciprian Ciucu a fost ales candidatul PNL pentru Primăria Capitalei (surse)
De la trosnitul degetelor la guma de mestecat care rămâne în stomac: experții demontează cele mai comune mituri despre sănătate
OFICIAL Gelu Dănuț Dincă a obținut funcția de director al Complexului Muzeal pentru Științe ale Naturii
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: România, lider în clasamentul european al scumpirilor. Ce strategie adoptă comercianții: „Un Crăciun la suta de grame”
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > România, lider în clasamentul european al scumpirilor. Ce strategie adoptă comercianții: „Un Crăciun la suta de grame”
Economic

România, lider în clasamentul european al scumpirilor. Ce strategie adoptă comercianții: „Un Crăciun la suta de grame”

Data: 17 decembrie 2024 - 09:08
Zaharia Stancu 424
Distribuie
romania pe primul loc in clasamentul european al scumpirilor ce strategie au comerciantii un craciun la suta de grame 67605953608a6

Sursa foto: Google Images

România, lider în clasificarea europeană a scumpirilor

La sfârșitul anului 2024, România se află pe primul loc în clasamentul european al scumpirilor, conform unei analize a firmei de consultanță Frames. Această situație este agravată de scăderea semnificativă a puterii de cumpărare a românilor, ceea ce a determinat comercianții să adopte strategii de marketing inedite, cum ar fi ofertele „la suta de grame”.

Strategiile comercianților în fața inflației

Pe fondul inflației record, care a atins o rată anuală de 5,11% în noiembrie 2024, retailerii din România au început un „război fără precedent” al ofertelor, în special în apropierea sărbătorilor de Crăciun. Aceasta se traduce prin campanii promoționale care se concentrează pe fidelizarea clienților afectați de creșterea prețurilor.

Produsele alimentare, îmbrăcămintea, încălțămintea, electronicele și serviciile au înregistrat cele mai mari scumpiri din întreaga Uniune Europeană, iar românii continuă să cheltuie un procent semnificativ din venitul lor lunar pe alimente, depășind 25%, mult peste media europeană.

Provocările sărbătorilor de iarnă

În acest context economic, un Crăciun cu o masă decentă pentru patru persoane poate depăși 1000 de lei, ceea ce face ca sărbătorile să fie o provocare financiară pentru mulți români. Comercianții se adaptează la această realitate prin oferirea de produse vândute la suta de grame, astfel încât consumatorii să poată achiziționa bunătățile de sezon în porții mai mici.

„Vom avea, poate mai mult ca oricând, un Crăciun la suta de grame”, se subliniază în analiza Frames, evidențiind impactul politicilor economice asupra puterii de cumpărare a românilor. Aceste tendințe reflectă nu doar provocările cu care se confruntă consumatorii, ci și modul în care comercianții răspund la o piață în continuă schimbare.

România, lider în scumpiri în Europa

Recent, un studiu realizat de GFK a relevat că România se află pe primul loc în clasamentul european al scumpirilor, ceea ce a generat îngrijorări în rândul consumatorilor. Conform raportului „Behavior Change”, 85% dintre români se tem că prețurile vor continua să crească.

Strategia comercianților pentru Crăciun

În acest context, comercianții au început să adopte strategii de marketing specifice. Analiza Frames sugerează că „Crăciunul lui 2024 va fi unul la promoție” pentru milioane de români, care vor căuta oferte pentru a face față scumpirilor. Produsele de marcă proprie ale hipermarketurilor vor fi promovate, având un raport preț-calitate îmbunătățit.

Povara economică asupra gospodăriilor

Patru din zece gospodării din România se află în situația de „budget squeeze”, fiind nevoite să-și limiteze cheltuielile pentru a se încadra în bugetul disponibil. În prezent, produsele aflate la promoție reprezintă peste 20% din totalul achizițiilor de bunuri de larg consum.

Puterea de cumpărare și salariile

Deși câștigul salarial mediu net a crescut ușor, puterea de cumpărare rămâne scăzută, cu România având unul dintre cele mai mici salarii medii pe oră din Uniunea Europeană, puțin peste 10 euro. Această situație complică gestionarea cheltuielilor pentru populație, mai ales pentru cei care au venituri sub 3.000 lei.

Creșterea vânzărilor de FMCG

Conform datelor NielsenIQ, românii cheltuie anual 30 miliarde de euro pe bunuri de larg consum. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările de FMCG au crescut cu 16,2%, însă acest avans a fost generat în principal de scumpiri, în condițiile în care consumul a scăzut.

Etichete:craciuninflatiepromotiiscumpiri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent reactia romaniei la anuntul preluarii e on energie de catre compania energetica de stat a ungariei vor fi verificate inclusiv sursele de capital non ue ale maghiarilor 676058a5dcd1d Reacția României la anunțul preluării E.ON Energie de către compania energetică de stat din Ungaria, cu verificarea surselor de capital non-UE ale acestora.
Articolul următor gabi tamas a vorbit despre sansele romaniei de a se califica la campionatul mondial 67605a250b169 Gabi Tamaș a discutat despre posibilitățile de calificare ale României la Campionatul Mondial.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
exclusiv ilie bolojan tva nu creste si nici alte taxe in 2026 eu sunt om corect fata de romani 68fe8810ebf1e

Ilie Bolojan: „TVA nu crește și nici alte taxe în 2026. Eu sunt om corect față de români”

26 octombrie 2025 299
exclusiv bolojan miza mea nu e sa fiu premier in orice conditii ci sa fac ceea ce trebuie daca oameni politici au solutii mai bune sa spuna 68fe848e23f1a

Bolojan: Miza mea nu e să fiu premier în orice condiţii, ci să fac ceea ce trebuie. Dacă oameni politici au soluţii mai bune, să spună.

26 octombrie 2025 282
ciprian ciucu a fost desemnat candidatul pnl la primaria capitalei surse 68fe7d8723f8b

Ciprian Ciucu a fost ales candidatul PNL pentru Primăria Capitalei (surse)

26 octombrie 2025 321
de la trosnitul degetelor la guma de mestecat care ramane in stomac expertii demonteaza cele mai intalnite mituri despre sanatate 68fe72f94a6f1

De la trosnitul degetelor la guma de mestecat care rămâne în stomac: experții demontează cele mai comune mituri despre sănătate

26 octombrie 2025 261
oficial gelu danut dinca a castigat concursul pentru postul de director al complexului muzeal pentru stiinte ale naturii 68fe6d890eb82

OFICIAL Gelu Dănuț Dincă a obținut funcția de director al Complexului Muzeal pentru Științe ale Naturii

26 octombrie 2025 175
foto dosarul pentru plaja de 8 milioane de euro din constanta care ar urma sa si schimbe proprietarul ajunge la instanta suprema din dobrogea 68fe5878503c1

Dosarul pentru plaja de 8 milioane de euro din Constanța, care ar urma să-și schimbe proprietarul, ajunge la instanța supremă din Dobrogea

26 octombrie 2025 158

Te-ar putea interesa și...

inedit angajate la o clinica privata condamnate sa munceasca la biserica pentru vaccinari covid la chiuveta 682227007e00e
Economic

Angajate la o clinică privată, condamnate să muncească la biserică pentru vaccinări COVID la ‘chiuvetă’

12 mai 2025 355
curtea suprema a sua valideaza o interdictie a accesului minorilor la tratamente de tranzitie de gen 68530e0c2da73
Economic

Curtea Supremă a SUA aprobă interdicția pentru accesul minorilor la tratamente de tranziție de gen

18 iunie 2025 303
analiza industria ospitalitatii intre vis si profitabilitate 3 romania in piata investitiilor hoteliere 682abc46e0eb3
Economic

Analiză – Industria Ospitalității între vis și profitabilitate: România în piața investițiilor hoteliere.

19 mai 2025 297
decizie furnizorii de telefonie vor putea bloca apelurile din afara romaniei ce afiseaza numere nationale false 68405d61228c3
EconomicPolitică

DECIZIE Furnizorii de telefonie vor avea posibilitatea de a bloca apelurile internaționale care afișează numere naționale false

4 iunie 2025 181
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?