Deschiderea completă a Podului peste Dunăre de la Brăila
La doi ani de la inaugurare, autoritățile pregătesc recepția finală a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. După o serie de scandaluri legate de antreprenorul italian și penalități semnificative, se anunță că, până la sfârșitul săptămânii, circulația va fi permisă complet pe ambele maluri, inclusiv pe drumurile de legătură.
Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a informat publicul pe rețelele sociale că verificările vor fi efectuate cu mare atenție. „Astăzi a început procedura de Recepție la Terminarea Lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila-Tulcea. Acestea vor dura câteva zile, iar la sfârșitul săptămânii, circulația va fi permisă pe ambele maluri ale Dunării”, a declarat acesta.
Detalii despre Podul de la Brăila
Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare din România și al treilea din Europa, având o lungime de 1,9 kilometri. Investiția a inclus amenajarea a 23 de kilometri de drumuri, dintre care 17 kilometri se află pe teritoriul județului Tulcea. Podul dispune de o deschidere principală de 1.120 metri și două deschideri laterale.
Construcția podului a implicat utilizarea a peste 200.000 de metri cubi de beton armat și 25.000 de tone de oțel beton, asigurând astfel durabilitate și siguranță pe termen lung. De asemenea, un sistem de dezumidificare este instalat pentru a proteja structura împotriva coroziunii.
Cu finalizarea acestor lucrări, podul va facilita legătura între județele Brăila și Tulcea, îmbunătățind semnificativ infrastructura rutieră din zonă.
Deschiderea completă a podului peste Dunăre de la Brăila
Podul peste Dunăre de la Brăila se apropie de finalizarea lucrărilor, iar deschiderea sa completă va permite circulația pe ambele maluri ale fluviului. Această infrastructură modernă este alcătuită din 86 de segmente de tablier metalic, fiecare având o greutate medie de 250 de tone, realizate la șantierul naval Brăila.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul este parte integrantă a Drumului Expres Focșani–Brăila–Tulcea–Constanța, menționat ca un proiect vital pentru conectarea Nordului Munteniei și Sudului Moldovei de Nordul Dobrogei, inclusiv Delta Dunării.
Un sistem avansat de senzori va monitoriza umiditatea din structura podului, menținând-o sub 40% pentru a preveni coroziunea și a asigura o circulație în siguranță indiferent de condițiile meteorologice.