Ședința Colegiului Prefectural: Măsuri pentru descongestionarea traficului pe DN 39
Pe 28 mai 2025, la Palatul Administrativ din Constanța, a avut loc o nouă întâlnire a Colegiului Prefectural, unde chestorul Cornel Mototolea a abordat problematica traficului pe DN 39, una dintre provocările majore ale sezonului estival. Chestorul a subliniat necesitatea de a reduce aglomerația din zonă și a propus un sistem inteligent de semaforizare pentru fluidizarea circulației.
Proiectul prevede instalarea a patru semafoare pentru autoturisme și opt pentru pietoni, cu scopul de a îmbunătăți condițiile de trafic înainte de începerea sezonului turistic. În cazul în care implementarea acestui sistem nu va fi posibilă la timp, se va recurge la dirijarea manuală a traficului de către polițiști în intersecțiile cele mai aglomerate.
Chestorul Mototolea a menționat că, deși Poliția Județeană Constanța va beneficia de sprijin din partea unor echipaje din alte județe, numărul acestora va fi mai mic comparativ cu anii anteriori, datorită reformelor interne. Aceasta va permite o gestionare mai eficientă a resurselor și îmbunătățirea rezultatelor prin cunoașterea mai bună a teritoriului.
Una dintre problemele semnalate este formarea ambuteiajelor pe un segment de aproximativ 2 kilometri al DN 39, unde timpul de așteptare poate ajunge până la 60 de minute în zilele aglomerate. Implementarea sistemului de semaforizare modern, care va include și panouri pentru selecția fluxului rutier, este văzută ca o soluție eficientă pentru această situație.
Acest plan de măsuri se află în prezent în faza de aprobat, având ca obiectiv principal asigurarea unui serviciu de ordine publică bine organizat pentru cetățenii și turiștii care vor vizita litoralul în vara aceasta.
Propuneri pentru descongestionarea traficului pe DN 39
În cadrul unei recente ședințe a Colegiului Prefectural, chestorul Cornel Mototolea a prezentat măsuri destinate reducerii aglomerării pe DN 39. Acesta a propus instalarea a patru semafoare pentru autoturisme și opt pentru pietoni, cu un timp de așteptare de aproximativ cinci minute pentru vehicule și un minut pentru pietoni la trecerile marcate.
Mototolea a subliniat necesitatea unei soluții rapide, menționând că, în cazul în care implementarea semafoarelor nu se va realiza la timp din motive tehnice, ar putea fi necesară revenirea temporară la dirijarea tradițională a traficului, prin prezența polițiștilor în intersecții. Totuși, el a evidențiat că nu este eficient să se aloce un număr mare de polițiști pentru un tronson de doar 2 kilometri, subliniind importanța găsirii unei soluții eficiente pentru toți participanții la trafic în zona Eforie.