Scrisoarea Sorei Laviniei către Managerul Spitalului Floreasca
Alina Alexandru, sora Laviniei, pacienta infectată cu bacterii în urma tratamentului de la Centrul de Arși Floreasca, i-a adresat o scrisoare managerului spitalului, Andrei Bogdan Zidaru. În aceasta, Alina subliniază gravele deficiențe de igienă din spital, menționând că personalul medical intră fără a se schimba după ce vine de afară și fără măști de protecție.
„Domnule manager, revin la deviza dumneavoastră care spune că «Fiecare viață este prețioasă». Dacă este adevărat și vă ghidați după acest crez, de ce Lavinia a fost o excepție? De ce viața ei nu a fost prețioasă?”, a întrebat Alina în scrisoarea sa.
Alina a descris standardele de tratament la care a fost supusă sora sa, care a contractat bacterii precum Pseudomonas aeruginosa și Candida auris în perioada petrecută la Floreasca. În prezent, Lavinia se află într-un spital din Belgia, continuând lupta pentru viață.
„Am să încep prin a vă cita 2 dintre declarațiile date de dvs, din poziția de manager al spitalului Floreasca: «Fiecare viață este prețioasă, fiecare gest poate fi o alinare!» și «Îmi doresc pacienți mulțumiți, care să fie tratați la cele mai înalte standarde»”, a adăugat Alina, întrebându-se dacă aceste afirmații sunt doar strategii de marketing.
Pe parcursul celor peste 7 săptămâni în care Lavinia a fost internată, Alina a solicitat ca ușa rezervei surorii sale să fie închisă, dar a constatat că, în tot acest timp, aceasta a fost închisă doar timp de două zile.
„Domnule manager, la atât s-a limitat ideea de protocol și protecție pentru sora mea, mare ars. Am încercat să comunic de mai multe ori cu șeful secției de arși, atât direct, cât și prin intermediul medicilor care o tratau pe Lavinia”, a încheiat Alina Alexandru, evidențiind lipsa de reacție și îngrijire adecvată.”
Cererea de răspunsuri a surorii Laviniei, pacienta cu arsuri
Alina Alexandru, sora Laviniei, o pacientă cu arsuri grave internată la Spitalul Floreasca, a solicitat managerului spitalului să ofere răspunsuri cu privire la condițiile de tratament ale surorii sale. Aceasta a ridicat întrebări legate de procedurile de siguranță și igienă din unitatea medicală, punând accent pe faptul că pacienții nu sunt protejați adecvat împotriva infecțiilor.
„De ce viața ei nu a fost prețioasă?”, a întrebat Alina, făcând referire la lipsa de personal medical corespunzător și la condițiile de tratament. Ea a semnalat că uşa rezervei în care se afla sora ei nu se închidea, expunându-le astfel pe pacienți la riscuri suplimentare. De asemenea, a observat că asistenții medicali și infirmierii nu respectau normele de igienă, ieșind să fumeze fără a se schimba la întoarcere pe secția pentru arși.
„Am cerut ca atunci când personalul medical iese afară, să fie obligat să se schimbe la întoarcerea în secție. Nu am dorit să fac rău, ci doar să fie respectate drepturile surorii mele la viață și sănătate”, a declarat ea.
Îngrijorări legate de sănătatea Laviniei
Alina a menționat că sora ei a solicitat să poarte mască sanitară din teama de a nu se îmbolnăvi, având în vedere starea sa fragilă. „Șeful de secție mi-a spus că doresc doar să atac”, a relatat Alina, subliniind frustrarea și neputința pe care le simte în fața situației.
În plus, Lavinia, imobilizată la pat, a suferit de stări de anxietate și depresie, percepându-se ca un „monstru” din cauza arsurilor. Alina a solicitat pentru sora ei o oglindă, în speranța că aceasta va putea să-și vadă fața și să își recâștige încrederea.
Apelul Alinei la managerul spitalului subliniază atât nevoia de răspunsuri, cât și dorința de a îmbunătăți condițiile de îngrijire pentru pacienții cu arsuri, astfel încât să nu mai existe alte victime. Aceasta așteaptă măsuri concrete și o schimbare în procedurile de tratament care să asigure siguranța și sănătatea pacienților internați.
Sora Laviniei, pacienta cu arsuri, cere explicații managerului spitalului Floreasca
Sora Laviniei, o pacientă internată cu arsuri, a solicitat răspunsuri din partea managerului spitalului Floreasca, exprimându-și indignarea față de tratamentul primit. Aceasta a subliniat că, deși Lavinia era imobilizată la pat și nu putea să se ridice, șeful secției a afirmat că în rezervă există o oglindă, ceea ce a fost considerat de sora sa o afirmație absurdă.
„Doresc să amintesc că pacienta, sora mea, era și este imobilizată la pat. Deci, era imposibil să se poată vedea în acea oglindă despre care îmi spunea șeful secției,” a declarat femeia. Aceasta a mai adăugat că, în momentele de suferință și anxietate, a solicitat ajutorul unui psiholog, dar a fost informată că în spital există un singur psiholog care nu are timp să se ocupe de sora sa.
„Răspunsul a fost că datoria lor este să o țină în viață, iar dacă într-o zi ea va merge acasă, atunci voi avea tot timpul să mă ocup de emoțiile ei. Ei tratează arsuri aici, nu emoții,” a mai spus ea.
Alina Alexandru a propus să aducă un psiholog de la Spitalul de arși din București, plătit de familie, însă a fost informată că acest lucru se poate face doar în programul de vizită, care era limitat la 10 minute. „După 7 săptămâni, mi s-a comunicat că Lavinia a fost văzută de un psiholog. Întrebând cum de e posibil, am aflat că medicul psiholog al spitalului a fost în concediu de odihnă timp de 7 săptămâni, iar în acest timp spitalul nu a putut asigura un psiholog,” a concluzionat sora Laviniei, cerând răspunsuri clare privind îngrijirea emoțională a pacientei.
Sora Laviniei, pacienta cu arsuri, cere răspunsuri managerului spitalului Floreasca
Alina Alexandru, sora Laviniei, care a fost internată la Spitalul Floreasca cu arsuri, solicită explicații din partea managerului Bogdan Zidaru în legătură cu circumstanțele care au condus la starea de sănătate a surorii sale. Într-o scrisoare adresată acestuia, ea întreabă de ce viața Laviniei nu a fost considerată prețioasă, având în vedere că spitalul promovează principiul că „fiecare viață este prețioasă”.
Alina își exprimă îngrijorarea cu privire la lipsa comunicării informațiilor importante despre starea de sănătate a surorii sale, inclusiv despre prezența ciupercii Candida auris, care a fost identificată în urma analizelor. Ea subliniază că familia nu a fost informată despre acest pericol, punând astfel la îndoială măsurile de siguranță luate pentru protecția altor pacienți.
„De ce nu ne-au fost comunicate rezultatele la probele recoltate din plagă?” întreabă Alina, evidențiind faptul că surorii sale i-au fost administrate cinci antibiotice fără a exista rezultate ale analizelor bacteriologice. Ea contestă deciziile medicale luate și întreabă despre resursele necesare pentru a combate infecțiile contactate în spital.
De asemenea, Alina solicită clarificări cu privire la motivul pentru care sora sa nu primește formularul S2, necesar pentru a beneficia de îngrijiri medicale decontate într-un alt centru de arși. Ea pune în discuție gravele nereguli constatate la spital, inclusiv utilizarea de produse biocide fără autorizare și lipsa ventilației conforme.
„De ce 50% dintre pacienții de pe secția de Critic sunt infectați cu această ciupercă contagioasă? Nici viața lor nu este prețioasă pentru dumneavoastră?” întreabă Alina, solicitând astfel o responsabilizare din partea conducătorilor spitalului.
Sora Laviniei cere răspunsuri managerului spitalului Floreasca
Alina Alexandru, sora pacientei Lavinia, care a suferit arsuri grave și care a fost infectată în timpul tratamentului la Spitalul Floreasca, a solicitat explicații din partea managementului unității medicale. Într-o postare pe Facebook, aceasta a întrebat: „De ce viața ei nu a fost prețioasă?”.
Alina a subliniat nevoia de transparență în ceea ce privește măsurile de siguranță pentru pacienți, întrebând ce acțiuni au fost întreprinse pentru a asigura tratamente de calitate și condiții de siguranță. „Pacienții sunt în siguranță și tratați la cele mai înalte standarde?”, a adăugat ea, evidențiind preocupările legate de îngrijirea primită de sora sa.