Grupul auto Stellantis evaluează posibilitatea vânzării producătorului de automobile de lux Maserati, aceasta fiind una dintre opțiunile luate în considerare în cadrul unui proces de restructurare a portofoliului său, care include 14 mărci. Discuțiile pe tema viitorului Maserati au început înainte de numirea noului CEO al Stellantis, Antonio Filosa.
Viabilitatea celor 14 mărci din portofoliul Stellantis, inclusiv Chrysler, Peugeot și Alfa Romeo, a fost una dintre prioritățile președintelui grupului, John Elkann. În aprilie, Stellantis a angajat firma de consultanță McKinsey pentru a analiza impactul tarifelor impuse de SUA asupra Maserati și Alfa Romeo, în contextul în care ambele mărci se pregătesc pentru viitor. Deși grupul a subliniat intenția de a păstra Maserati, evaluarea McKinsey include și opțiunea vânzării acestei mărci de lux, aflată în stadiu preliminar, conform surselor Reuters.
Un purtător de cuvânt al Stellantis a declarat că „Maserati nu este de vânzare”, însă unii investitori și analiști consideră că un portofoliu mai compact ar putea îmbunătăți marjele de profit ale grupului. Vânzările Maserati au scăzut dramatic în 2024, raportându-se pierderi operaționale semnificative în anul precedent, iar marca nu are în prezent planificate lansări de noi modele, așteptând un nou plan de afaceri.
Recent, Stellantis a început să exploreze opțiunile pentru Maserati, având în vedere că grupul se confruntă cu o diversitate prea mare de mărci, ceea ce îngreunează investirea adecvată în fiecare dintre ele. Potrivit unor surse din interior, deși Stellantis nu a solicitat în mod explicit consultantului McKinsey să găsească un cumpărător pentru Maserati, mandatul include toate opțiunile, inclusiv o posibilă vânzare.
Consiliul director al Stellantis este împărțit în privința viitorului mărcii Maserati. Unii membri consideră că relansarea sustenabilă a acesteia nu este fezabilă și sugerează că vânzarea ar putea fi cea mai bună soluție. Pe de altă parte, există și opinii care susțin că Maserati are în continuare o valoare semnificativă și că vânzarea acestei mărci de lux ar putea afecta reputația grupului Stellantis.
Interesul pentru o posibilă achiziție a Maserati ar putea veni din partea constructorilor chinezi, precum Chery, care ar putea dori să își extindă prezența pe piața europeană, unde brandul lor nu este încă bine cunoscut. Aceasta ar putea reprezenta o strategie similară cu achizițiile anterioare, cum ar fi preluarea MG Motor de către SAIC în 2007 sau achiziția Volvo Cars de către Geely în 2010.