Schimbări la vârful Citroen: Thierry Koskas înlocuit de Xavier Chardon
Thierry Koskas, CEO al mărcii Citroen, a fost înlocuit din funcție, iar noul conducător este Xavier Chardon, un fost manager din grupul Volkswagen. Această schimbare intervine în contextul unei perioade dificile pentru Citroen, care a avut dificultăți în a concura cu Dacia, o marcă extrem de populară pe piața entry-level.
Koskas, care a fost adus la Citroen din Renault Group de către fostul șef Stellantis, Carlos Tavares, a ocupat anterior funcția de Chief Marketing și Vânzări în cadrul grupului Peugeot Citroen. De la fuziunea PSA-FCA, el a fost vicepreședinte al noii companii, având responsabilități în marketing și vânzări, pe lângă rolul de CEO al Citroen.
Înainte de a prelua conducerea Citroen, Xavier Chardon a fost CEO al mărcii Volkswagen în Franța și a ocupat funcția de vice-președinte la SAIC în China, unde s-a concentrat pe digitalizarea grupului VW.
Sub conducerea lui Koskas, Citroen a încercat să rivalizeze cu Dacia, dar a întâmpinat dificultăți, având mai multe lansări de produse amânate. Vânzările Citroen în Europa se află într-o continuă scădere, iar strategia de a captura clienții din segmentul entry-level nu a reușit să producă rezultatele așteptate.
Schimbări la conducerea Citroen
Stellantis a decis să îl schimbe pe șeful Citroen, care a încercat să concureze cu Dacia. Această mutare vine în contextul în care marca franceză a întâmpinat dificultăți în a rivaliza cu succesul Dacia, având vânzări mai mici în ciuda unei game mai extinse de produse și a prețurilor mai ridicate.
Contextul competiției cu Dacia
De-a lungul anilor, Citroen a fost nevoită să recunoască faptul că Dacia a avut un impact semnificativ pe piață, în special în segmentele de vehicule de pasageri. Singurul domeniu în care Citroen a reușit să se mențină peste Dacia este cel al vehiculelor comerciale, segment în care brandul românesc nu dispune de oferte.
Noua conducere
Noul lider al Citroen este un fost executiv de la Volkswagen și SAIC, ceea ce sugerează o schimbare strategică în abordarea companiei pentru a îmbunătăți performanțele pe piață.