Studiu: Obiectivele Germaniei pentru vehiculele electrice sunt nerealiste
Piaţa vehiculelor electrice (EV) din Germania va creşte mai lent decât estimează Guvernul, conform unui studiu realizat de firma Deloitte, care a intervievat 1.000 de respondenţi. Previziunile arată că, până în 2030, vor circula doar 11,2 milioane de vehicule complet electrice în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, în contrast cu obiectivul Guvernului de 15 milioane.
În 2021, coaliţia de guvernare a stabilit ca Germania să devină lider în mobilitatea electrică, dorind să atingă un număr de cel puţin 15 milioane de vehicule electrice până în 2030, excluzând modelele hibride. Cu toate acestea, decizia controversată a Guvernului german de a anula subvenţiile pentru achiziţia de vehicule electrice în decembrie, din cauza constrângerilor bugetare, a avut un impact negativ asupra vânzărilor.
Directorul diviziei auto de la Deloitte, Harald Proff, a subliniat importanţa unor condiţii-cadru fiabile pentru a promova acceptarea mobilităţii electrice, menţionând că „companiile au nevoie de o siguranţă a planificării”. Estimarea de 11,2 milioane de vehicule electrice se bazează pe un model care ia în considerare variabile precum preţurile la electricitate şi petrol, asigurările auto şi subvenţiile.
În prezent, aproape 1,6 milioane de maşini electrice sunt înmatriculate în Germania, iar opinia publică este divizată. Un studiu Deloitte arată că 40% dintre respondenţi sprijină interzicerea vânzărilor de vehicule cu motor pe combustie de către UE în 2035, în timp ce 36% se opun.
În ciuda acestor provocări, consultanţii Deloitte rămân optimişti cu privire la succesul vehiculelor electrice la nivel global. Proff a adăugat că „companiile ar trebui să investească mai mult în baterii pentru a reduce preţurile vehiculelor electrice şi a spori acceptarea mobilităţii electrice”.