Guvernul Suediei propune înăsprirea regulilor privind armele după atacul armat din Orebro
Guvernul de dreapta al Suediei a anunțat că va lua măsuri pentru a înăspri legislația privind armele, în urma atacului armat grav care a avut loc la un centru de educație pentru adulți, în care au fost ucise 10 persoane. Individul care a comis atacul a folosit arme de asalt legale, conform anchetei preliminare.
În urma incidentului, care a avut loc la școala Risbergska din Orebro, autoritățile au convenit să îmbunătățească procesul de verificare pentru cei care solicită licențe pentru arme și să interzică vânzarea anumitor arme semiautomate, inclusiv AR-15. Ministrul Justiției, Gunnar Strommer, a afirmat că interzicerea acestui tip de armă ar fi o „măsură preventivă” menită să protejeze societatea, având în vedere utilizarea frecventă a acestor arme în atacuri de masă în alte țări.
De asemenea, guvernul intenționează să îmbunătățească colaborarea dintre poliție și Consiliul Național de Sănătate și Asistență Socială pentru a se asigura că persoanele care nu ar trebui să dețină arme din motive medicale sunt identificate corespunzător. Prim-ministrul Ulf Kristersson a subliniat importanța ca doar persoanele potrivite să aibă acces la arme în Suedia.
Partidul social-democrat din opoziție a salutat inițiativa guvernului, dar a cerut măsuri suplimentare de verificare și control. Suedia, deși are un nivel ridicat de deținere a armelor în comparație cu standardele europene, se confruntă cu o creștere a crimelor violente, ceea ce face necesară revizuirea legislației actuale privind armele.
Suedia intenționează să îmbunătățească reglementările privind armele
În urma unui atac armat tragic în care au fost uciși 10 oameni, Suedia își propune să înăsprească regulile referitoare la vânzarea și deținerea de arme. Această situație a scos la iveală problemele legate de incidența crescută a armelor de mână ilegale în țară.
De asemenea, atacul a suscitat îngrijorări cu privire la securitatea școlilor din Suedia, unde, spre deosebire de alte țări, instituțiile de învățământ sunt percepute ca spații semipublice. În general, acestea nu beneficiază de controale riguroase pentru a verifica cine are acces în interiorul lor.