Teste Nocturne pe Magistrala 5 cu Trenuri Moderne
Trenul Metropolis Ilfov a început circulația pe Magistrala 5, efectuând teste nocturne în afara orelor de circulație pentru pasageri. Aceste teste sunt realizate în prezența reprezentanților Metrorex și AFER, având ca scop obținerea Agrementului Tehnic, conform anunțului făcut de compania Alstom.
În paralel, trenul Giurgiu continuă testele de validare statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2, iar trenul Ilfov efectuează teste dinamice de gabarit pe Magistrala 5. Aceste teste sunt realizate la diverse viteze și în condiții specifice, conform unor proceduri bine stabilite.
După finalizarea testelor de gabarit, urmează testele statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC). Ultima etapă înainte de autorizarea circulației cu pasageri va consta în testul de anduranță, care implică parcurgerea a 10.000 km fără călători pentru primul tren, iar apoi câte 2.000 km pentru fiecare tren din lotul de 13 care va circula pe Magistrala 5.
În prezent, al cincilea tren de metrou Alstom, numit Sibiu, se află în depoul Berceni și va trece prin etapele necesare pentru a intra în circulație. Așadar, trenurile Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu sunt deja pregătite, iar în curând li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj.
Contractul atribuit companiei Alstom de către Metrorex SA prevede livrarea a până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, cu o valoare inițială de peste 100 de milioane de euro pentru primele 13 trenuri, având posibilitatea extinderii cu încă 17 trenuri, ceea ce ar putea duce valoarea totală a proiectului la 240 de milioane de euro.
Teste Nocturne la Metrou cu Trenuri Moderne
Trenurile moderne testate în cadrul metroului din București sunt dotate cu 6 vagoane, având o capacitate totală de 216 locuri, dintre care două zone speciale sunt destinate pasagerilor cu dizabilități. Aceste trenuri au o lungime de 114 metri și o lățime de 3 metri, realizate din oțel inoxidabil, ceea ce le conferă durabilitate și eficiență.
Capacitatea totală a fiecărui tren este de 1.200 de pasageri, iar configurația acestora va fi personalizată în conformitate cu cerințele clientului, inclusiv culorile și finisajele. De asemenea, trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC, asigurând compatibilitatea cu cele mai moderne sisteme de semnalizare pentru a îmbunătăți siguranța și eficiența operării metroului.