Tichete de 50 de lei pentru plata facturilor la electricitate
Persoanele vulnerabile vor beneficia, timp de 9 luni, de un tichet lunar în valoare de 50 de lei pentru plata energiei electrice, începând cu data de 1 iulie 2025. Această măsură vine în contextul eliminării plafonării prețurilor, conform unui proiect al Ministerului Energiei.
Aproximativ 2,1 milioane de gospodării sunt estimate a beneficia de acest ajutor lunar, cu un impact bugetar total de 1.041,3 milioane de lei. Măsura se aplică persoanelor singure cu un venit net lunar de maxim 1940 lei și familiilor cu un venit net de cel mult 1784 lei pe membru de familie.
Cine beneficiază și cum se fac înscrierile
Nu vor beneficia de acest sprijin persoanele care nu au domiciliul în România, care nu pot dovedi că locuiesc în țară, care nu au acte de identitate valide sau care sunt în executarea unei pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial.
Solicitările pentru acest sprijin se vor face exclusiv online, printr-o aplicație dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Persoanele care nu pot utiliza aplicația vor primi ajutor din partea autorităților locale sau a oficiilor poștale.
Tichetul va fi încărcat lunar cu suma de 50 de lei, atâta timp cât se mențin condițiile de eligibilitate. Determinarea eligibilității se va face automat prin intermediul aplicației, pe baza informațiilor declarate de solicitant și a celor disponibile în bazele de date.
Emiterea și distribuirea tichetului, precum și plata facturilor de energie electrică, vor fi realizate prin Compania Națională Poșta Română SA.
Estimările arată că acest program va avea un cost total de 949,5 milioane de lei pe cele 9 luni de aplicare. La această sumă se adaugă costurile serviciilor furnizate de Poșta Română, care sunt estimate la 91,83 milioane de lei.
Tichete de 50 de lei pentru plata facturilor la electricitate
Beneficiarii acestui sprijin vor primi tichete în valoare de 50 de lei pe lună, destinate exclusiv pentru plata facturilor de energie electrică. Aceste tichete vor fi disponibile pentru utilizare începând cu data de 1 iulie 2025.
Cine beneficiază de tichete și cum se fac înscrierile
Sprijinul financiar va fi gestionat prin intermediul CNPR, care va deschide un cont de sume în mandat poştal pentru fiecare titular. Sumele necesare pentru plata contravalorii serviciilor vor fi acoperite din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
Este important de menționat că acordarea sprijinului poate înceta în anumite situații, cum ar fi decesul persoanei beneficiare sau schimbarea locului de consum (adresa).
Valabilitatea sprijinului va fi de 12 luni de la data ultimei încărcări cu valoarea acestuia.