Toyota își va amâna lansarea celei de-a doua generații de mașini electrice
Toyota ar putea să-și amâne lansarea celei de-a doua generații de automobile electrice, care era prevăzută pentru 2026, din cauza necesității de a dezvolta noi tehnologii. Conform unor surse, compania a decis să reconsidere calendarul inițial, având în vedere că tehnologiile avansate necesare pentru aceste vehicule sunt încă în stadiu de dezvoltare.
Publicația japoneză NHK a raportat că noua dată estimată pentru lansare este 2027, amânând astfel debutul primei mașini din această generație, care urma să fie un model Lexus. Obiectivul inițial de a vinde 1,5 milioane de vehicule electrice până în 2026 a fost ajustat în contextul noilor planuri, iar acesta se va transforma în 1,5 milioane de unități vândute până în 2027.
Printre inovațiile așteptate se numără o tehnologie de baterii care va permite o autonomie de 1.000 km, un nou software pentru controlul vehiculului și tehnologia giga-casting pentru caroserie. Aceste progrese sunt considerate esențiale pentru viitoarele modele Toyota, care vor utiliza platforma e-TNGA EV dedicată pentru vehicule electrice.
Toyota își amână lansarea celei de-a doua generații de mașini electrice
Potrivit unor surse, Toyota a decis să întârzie lansarea celei de-a doua generații de vehicule electrice. Această decizie vine în contextul schimbării cererii pe piață și a vânzărilor actuale de automobile electrice.
În începutul anului 2024, Akio Toyoda a afirmat că, în ciuda progreselor înregistrate de vehiculele electrice, acestea vor avea în continuare o cotă de piață de aproximativ 30%. El a subliniat că deciziile consumatorilor și dinamica pieței vor influența această cotă, mai degrabă decât reglementările sau puterea politică.
În 2023, Toyota a vândut un număr relativ mic de automobile complet electrice, respectiv 118.792 unități, ceea ce evidențiază provocările cu care se confruntă compania în a atrage clienți către modelele electrice. De asemenea, numărul vehiculelor electrificate prin hibrid tradițional a fost semnificativ mai mare, cu 3,35 milioane de unități vândute.