Hot News
Un nou an fără actualizarea PUZ-ului din Mamaia: se va renunța la telegondolă
Destinul juridic al directorului portuar: salariații constrânși să renunțe la drepturile câștigate se află într-o zonă de incertitudine
Propunerea UNBR: cum poți scăpa de costurile procesului prin achiziționarea unei asigurări legale
Mooz Services, singura soluție pentru finalizarea proiectului de acces și mobilitate a pietonilor în inima Constanței
Licitație pentru hotelurile de trei stele din Eforie Nord și Saturn, organizată de THR Marea Neagră
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Transformarea industriei feroviare de marfă din SUA în lider al poluării, depășind centralele pe cărbune
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Actual > Transformarea industriei feroviare de marfă din SUA în lider al poluării, depășind centralele pe cărbune
Actual

Transformarea industriei feroviare de marfă din SUA în lider al poluării, depășind centralele pe cărbune

Data: 14 decembrie 2025 - 18:01
Zaharia Stancu 137
Distribuie
cum a devenit industria feroviara de marfa din sua mai poluanta decat centralele pe carbune 693eded5b150c

Sursa foto: Google Images

Transformarea industriei feroviare de marfă din SUA în lider al poluării

Locomotivele de marfă din Statele Unite emit mai mult oxid de azot, un poluant care afectează direct aerul respirat și sănătatea populației, decât toate centralele electrice pe cărbune din țară la un loc. În 2024, locomotivele de marfă au produs aproximativ 485.000 de tone de oxid de azot, comparativ cu 452.000 de tone generate de centralele pe cărbune. Această situație se datorează unei flote îmbătrânite și ritmului lent de înlocuire a locomotivelor.

BNSF Railway, una dintre cele mai mari companii feroviare din SUA, se prezintă ca un lider de mediu, afirmând că deține cea mai curată flotă de locomotive din America de Nord. Cu toate acestea, compania este responsabilă pentru aproximativ o treime din emisiile totale de oxid de azot generate de industria feroviară, producând 161.500 de tone în 2024.

Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) a estimat că poluarea produsă de locomotivele feroviare generează anual costuri medicale de aproximativ 48 de miliarde de dolari și cauzează circa 3.100 de decese premature în SUA. Experții din industrie subliniază că majoritatea emisiilor de oxid de azot provin de la căile ferate de clasă I, care includ cele șase mari companii feroviare cu venituri anuale de peste 1 miliard de dolari.

Problema flotei îmbătrânite

Vârsta medie a locomotivelor din SUA este de aproximativ 28 de ani, comparativ cu 20 de ani în 2009. Aceasta este o problemă deoarece standardele federale de emisii pentru locomotive depind de vechimea lor, cele mai vechi fiind încadrate în cele mai permisive limite. În lipsa unei obligații de a scoate din uz locomotivele vechi, industria feroviară de marfă din SUA a încetinit achizițiile de locomotive noi.

Senatorul Edward Markey a declarat că standardele de poluare pentru căile ferate au o portiță care permite companiilor să mențină pe șine trenuri vechi și poluante. BNSF susține că este cea mai curată opțiune pentru transportul terestru de marfă, invocând eficiența combustibilului în raport cu camioanele.

Compararea emisiilor și eficienței

BNSF a consumat 1,14 galoane de motorină pentru fiecare tonă de marfă transportată pe 1.000 de mile în 2024, cea mai slabă eficiență dintre cele șase mari companii feroviare din SUA. Aceasta este urmată de Union Pacific, cu 1,08 galoane, iar Canadian National a înregistrat cea mai bună eficiență, cu 0,88 galoane.

Compania BNSF a cheltuit 394 de milioane de dolari pentru 165 de locomotive noi între 2020 și 2024, o sumă semnificativ mai mică față de 1,26 miliarde de dolari cheltuite în perioada anterioară. Aceasta reflectă o încetinire drastică în înlocuirea locomotivelor vechi, unele având o durată de viață de până la 40 de ani.

Teama de reglementare și inovație

Unul dintre motivele pentru care companiile feroviare au încetat să investească masiv în locomotive noi este teama de reglementările viitoare, cum ar fi standardele de emisii zero propuse în California, care ar putea face locomotivele actuale depășite. În 2023, doar 6,5% din cele 19.303 locomotive active operate de cele șase mari companii feroviare respectau cele mai stricte limite de emisii.

California a propus o reglementare care ar interzice operarea locomotivelor mai vechi de 23 de ani, dar propunerea a fost retrasă înainte de învestirea lui Donald Trump ca președinte, care a fost un critic frecvent al reglementărilor stricte de mediu.

Lupta împotriva tehnologiei verzi

Industria feroviară a făcut lobby împotriva adoptării tehnologiilor curate. BNSF a declarat că testele cu locomotive electrice pe baterii nu au oferit suficientă putere pentru transportul de marfă pe distanțe lungi. Electrificarea căilor ferate din America de Nord ar costa peste 1,1 trilioane de dolari, ceea ce face ca adoptarea acestor tehnologii să fie o provocare majoră.

Etichete:costuri medicaleemisii oxidindustria feroviaralocomotive vechipoluare aer
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent foto apartament in flacari in judetul tulcea un cos de fum necuratat ar fi cauza incendiului 693edcde70e60 Apartament cuprins de flăcări în Tulcea: un coș de fum neîntreținut ar fi declanșat incendiul
Articolul următor impreuna pentru un scop nobil gala caritabila de box si kempo la navodari 693ee0e37d296 Unitate în sprijinul bunei cauze! Eveniment caritabil de box și kempo la Năvodari
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
inca un an fara puz mamaia actualizat va mai fi eliminata telegondola 6940a96bc8c4b

Un nou an fără actualizarea PUZ-ului din Mamaia: se va renunța la telegondolă

16 decembrie 2025 134
procesul penal al directorului din port care si a obligat salariatii sa renunte la sporurile castigate in instanta este inca pe un taram nesigur 6940a928bcaac

Destinul juridic al directorului portuar: salariații constrânși să renunțe la drepturile câștigate se află într-o zonă de incertitudine

16 decembrie 2025 162
initiativa unbr posibilitatea evitarii cheltuielilor de judecata prin plata unei asigurari judiciare 6940a5a23495d

Propunerea UNBR: cum poți scăpa de costurile procesului prin achiziționarea unei asigurări legale

16 decembrie 2025 181
mooz services singurul ofertant pentru finalizarea proiectului de acces si mobilitate pietonala din centrul constantei 69409edddc692

Mooz Services, singura soluție pentru finalizarea proiectului de acces și mobilitate a pietonilor în inima Constanței

16 decembrie 2025 310
hoteluri clasificate la trei stele din eforie nord si saturn scoase la licitatie de thr marea neagra 69409e973220d

Licitație pentru hotelurile de trei stele din Eforie Nord și Saturn, organizată de THR Marea Neagră

16 decembrie 2025 197
antrenament cu zeci de copii cu ocazia lansarii clubului de baschet cruisers constanta 6940869cc7b36

Zeci de tineri sportivi se alătură debutului Clubului de Baschet Cruisers din Constanța

16 decembrie 2025 259

Te-ar putea interesa și...

furtuni puternice vant si grindina anm a emis noi avertizari cod portocaliu si cod galben care sunt zonele vizate 68a49bce3e03f
Actual

Furtuni puternice, vânt și grindină: ANM a emis noi avertizări cod portocaliu și cod galben. Zonele afectate.

19 august 2025 344
aproape jumatate dintre romani nu stiu ce a fost mineriada din 1990 ce ar face azi daca drepturile le ar fi amenintate sondaj inscop 684c0480c3b88
Actual

Aproape jumătate dintre români nu cunosc Mineriada din 1990. Ce ar face astăzi dacă drepturile le-ar fi amenințate (Sondaj INSCOP)

13 iunie 2025 187
curtea constitutionala discuta saptamana viitoare un articol de lege care sanctioneaza frauda cu fonduri europene 6839a81a64f95
Actual

Curtea Constituțională analizează săptămâna viitoare un articol de Lege ce penalizează frauda cu fonduri europene.

30 mai 2025 186
de ce au iesit profesorii in strada cresterea normei didactice si comasarea scolilor principalele nemultumiri 6889f77c76649
Actual

Motivul protestelor profesorilor: creșterea normei didactice și comasarea școlilor, principalele nemulțumiri

30 iulie 2025 352
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?