Turiștii aduc mâncare în hoteluri, iar hotelierii se plâng
Hotelierii din Mamaia sunt revoltați de comportamentul unor turiști care aleg să aducă alimente în camerele de hotel, în loc să consume mâncare la restaurante. Această practică, considerată o modalitate de a economisi bani, afectează grav unitățile de cazare, conform declarațiilor lui Nicolae Bucovală, președintele Organizației Patronale Mamaia-Constanța.
Bucovală a subliniat că, în lunile aglomerate de vară, hotelierii au investit masiv în pregătirea unităților lor pentru sezonul estival. Cu toate acestea, turiștii care intră în hoteluri cu sacoșa plină de mâncare creează probleme nu doar de imagine, ci și de curățenie, deoarece apar insecte, iar hotelurile riscă amenzi din partea autorităților.
„Avem toate supermarketurile în stațiuni, ceea ce nu e normal. Atunci ce rol mai eu să investesc? Vin cu sacoșa cu alimente, intră în camera de hotel, mănâncă cât poate și apoi apar furnicile și altele. După voi veniți în control și găsiți o furnică și ne și amendați. Dar noi cu ce suntem de vină?” a declarat Bucovală, exprimându-și frustrarea față de situație.
La evenimentul de lansare a Comandamentului Litoral 2025, Cristian Popescu Piedone a recunoscut problemele semnalate de hotelieri, evocând experiența sa în domeniul HoReCa. „Problemele pe care le sesizați există și sunt reale. Nu sunt străin de problemele dumneavoastră și de lipsa de comunicare instituțională care ar trebui să apere acest domeniu,” a afirmat Piedone.