Umbrărescu începe lucrările la cel mai lung lot din Autostrada Unirii
Etapa de proiectare a lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung segment al Autostrăzii Unirii (A8), a fost demarată. Acest lot, care face parte din secțiunea montană Sărățeni-Pipirig cu o lungime de 116 km, va avea o durată de proiectare de 14 luni, urmată de execuția lucrărilor.
Constructorul român Umbrărescu a câștigat contractul pentru lotul 2A Ditrău-Grințieș, anunțat în primăvară, cu o ofertă de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA. Acest lot se desfășoară în județele Harghita și Neamț și are o lungime totală de 37,9 kilometri, incluzând 63 de structuri (poduri, pasaje, viaducte) și 19 tuneluri. Durata totală de realizare a proiectului este de 54 de luni.
Finanțarea lucrărilor este asigurată prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Transport 2021-2027, și din fonduri de la Bugetul de Stat. Ministerul Transporturilor, prin Direcția Generală Programe Europene Transport, a confirmat disponibilitatea alocării fondurilor necesare pentru derularea contractului.
Asocierea de constructori din România și Bosnia-Herțegovina are un termen de 54 de luni pentru realizarea lucrărilor, din care 14 luni sunt dedicate etapei de proiectare, iar 40 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța unei bune pregătiri a proiectelor, evidențiind că o analiză atentă și o muncă dedicată sunt esențiale pentru asigurarea calității infrastructurii rutiere în România.
Umbrărescu a început cel mai lung lot din Autostrada Unirii
Recent, constructorul Umbrărescu a demarat lucrările pentru cel mai lung tronson al Autostrăzii Unirii, care se va întinde pe o lungime de 32,4 km. Acest lot, Sărățeni-Joseni, implică lucrări deosebit de complexe, incluzând 39 de poduri și pasaje, precum și 3 tuneluri unidirecționale.
Contractul, în valoare de 4,94 miliarde lei (fără TVA), preconizează finalizarea lucrărilor în termen de 54 de luni, din care 14 luni sunt alocate pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Lungimea totală a pasajelor și a tunelurilor va fi de aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea acestui lot.
Cel mai lung pasaj va măsura 1736 metri, traversând DN 13A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea o înălțime de 45 de metri. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și se preconizează că semnarea contractului va avea loc în următoarele 10 zile, cu condiția să nu fie depuse contestații.
Detalii suplimentare despre lucrări
Pe lângă cele menționate, tronsonul Sărățeni-Joseni va include și 2 pasaje ecoducte și 2 parcări de scurtă durată, dotate cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Acest proiect se aliniază eforturilor de dezvoltare a infrastructurii rutiere din România și va contribui semnificativ la îmbunătățirea conectivității în regiune.
Umbrărescu a început lucrările la cel mai lung lot din Autostrada Unirii
Lotul 2 B Grințieș-Pipirig reprezintă cel mai complex segment al Autostrăzii Unirii, având o lungime de 31,5 kilometri. Această porțiune include un număr semnificativ de structuri, precum 16 tuneluri, dintre care cel mai lung are 940 metri, și 60 de poduri și viaducte. Printre acestea, se evidențiază un pod impresionant peste râul Bistrița, cu o lungime de 1275 metri.
Aproximativ 20 de kilometri din lot sunt dedicați pasajelor și tunelurilor, ceea ce reprezintă aproape 70% din întreaga lungime a acestui segment. Lucrările de excavare sunt estimative la 12,7 milioane de metri cubi, iar materialul evacuat din șantier va putea fi utilizat gratuit de autoritățile locale.
Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig, care include acest lot, are o lungime totală de 116 kilometri și este compusă din patru loturi: Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km), Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km), Lotul 2 A Ditrău-Grințieș (37,9 km) și Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km). Pe parcursul acestor patru loturi, sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de structuri, inclusiv poduri, pasaje și viaducte.
Termenele de realizare pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B sunt de 54 de luni, care includ 14 luni pentru proiectare și 40 luni pentru execuție. În cazul Lotului 1 D, termenul este de 34 de luni, cu 10 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuție.