Avans în lucrările la Autostrada Bucureștiului
Antreprenorul UMB Spedition a mobilizat 400 de muncitori și 180 de utilaje pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord. Până în prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe cei 4,47 km este de 67%, conform anunțurilor autorităților.
Una dintre cele mai complexe structuri de pe acest lot este podul peste lacul Cernica, cu o lungime de 1274 m, aflat într-o arie protejată, conform Acordului de Mediu emis în martie 2024. La pod, s-au finalizat forările piloților, iar săptămâna viitoare se preconizează finalizarea radierei.
Lucrările avansează, incluzând umpluturi de pământ și balast la culeele de la pasajul peste DJ301, armare, cofrare plăci de beton și montare de parapet la pasajul peste CF. Dacă antreprenorul va menține ritmul actual, lucrările ar putea fi finalizate în această toamnă, mai devreme decât termenul contractual stabilit pentru februarie 2026.
Valoarea contractului pentru acest lot este de 312,63 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin Programul Transport (PT). Ministrul Transporturilor a declarat recent că lucrările la Autostrada Bucureștiului vor fi finalizate pe parcursul acestui an, etapizat, cu darea în trafic a lotului 4 estimată până la sfârșitul lunii mai.
Detalii suplimentare despre avansul lucrărilor pot fi vizualizate în video-ul disponibil.
Proiectul Autostrăzii Bucureștiului avansează
Constructorul Umbrărescu a mobilizat 400 de muncitori pentru lucrările de construcție a Autostrăzii Bucureștiului, avansând semnificativ în ultimele luni. Lotul 1 Nord, cu o lungime de 17,5 km, se desfășoară între A1 și DN1, pe teritoriul județului Ilfov.
Recent, lucrările la viaductul peste lacul Cernica au progresat rapid, cu 505 piloți dintr-un total de 537 deja forați, armați și turnați, utilizând 12 foreze. Aceasta este parte din Lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului, care, deși cel mai scurt, este considerat cel mai complex datorită traversării ariei protejate.
Se estimează că lucrările la acest tronson vor fi finalizate până la sfârșitul anului viitor. Ultimul tronson fără lucrări începute, acest lot include diverse structuri, precum pasaje și poduri, esențiale pentru conectivitatea rutieră din zonă.
Progres semnificativ pe Autostrada Bucureștiului
Constructorul UMB avansează rapid cu lucrările la Autostrada Bucureștiului, mobilizând 400 de muncitori pe șantier. În prezent, se lucrează intens la armarea, cofrarea și betonarea radierelor și elevațiilor pilelor.
La pasajul de peste calea ferată București-Oltenita de la Km 49+157, infrastructura (pile și culee) a fost finalizată în proporție de 100%, iar săptămâna viitoare va începe montarea grinzilor din beton. De asemenea, lucrările de umpluturi de pământ și realizarea stratului de balast continuă pe amplasamentul autostrăzii.
Antreprenorul estimează că acest lot va fi dat în trafic până la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual. Lotul 4 Nord, care se leagă de Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, are termen de finalizare primăvara anului 2026.
În prezent, pe șantier sunt 350 de muncitori și 150 de utilaje, iar stadiul fizic al lucrărilor pe întregul lot a ajuns la 30%. Construcția podului de 1,3 km peste lacul Cernica, considerată cea mai complicată parte a proiectului, continuă cu foraje care trebuie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025, conform Acordului de Mediu.
În ciuda termenului contractual de deschidere, mobilizarea actuală a antreprenorului sugerează că, dacă ritmul de lucru se menține, circulația ar putea fi permisă pe întregul lot în această toamnă.
Proiectul Autostrăzii Bucureștiului avansează
Antreprenorul Umbrărescu lucrează intens la Autostrada Bucureștiului, având în prezent 400 de muncitori pe șantier. Lotul 4 Nord este crucial, deoarece realizează joncțiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2.
Termenul de finalizare contractual al acestui lot este primăvara anului 2026, dar având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, se estimează că lucrările ar putea fi finalizate chiar la sfârșitul anului viitor.
Acest lot va facilita conexiunea semi-inelului nordic al A0 cu A2, contribuind astfel la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din regiune.