Avansul Umbrărescu pe Autostrada Transilvania
Pe șantierul secțiunii de autostradă Zimbor – Poarta Sălajului, parte a Autostrăzii Transilvania (A3), se mobilizează un număr impresionant de 460 de muncitori și 125 de utilaje. Această secțiune are o lungime de 12,24 km și este realizată de asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.
Stadiul lucrărilor efectuate până în prezent este de aproximativ 73,10%, iar valoarea contractului este de 836,899 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea provine din Programul Național De Redresare Și Reziliență (PNRR), iar termenul de finalizare este estimat pentru anul 2025.
Lucrările realizate de Umbrărescu includ terasamente, sisteme de colectare și evacuare a apelor, precum și consolidări, poduri, pasaje și viaducte. De asemenea, constructorul a început recent așternerea asfaltului pe secțiunea Nădășelu – Zimbor, care are o lungime cumulată de 30,06 km și o valoare de 1,625 miliarde lei, fără TVA.
Autoritățile subliniază că avansul lucrărilor pe Autostrada Transilvania este un pas important pentru infrastructura rutieră din România și contribuie la dezvoltarea economică a regiunii.
Avansul lucrărilor la Autostrada Transilvania
Lucrările la drumul expres care leagă Centura Oradei de Autostrada Transilvania au fost reluate de către grupul austriac Strabag. Proiectul are o lungime de 18,96 km și un termen contractual de finalizare în martie 2024.
Conform autorităților, mobilizarea pe șantier a crescut, având în prezent 400 de muncitori activi și 182 de utilaje, echipamente și camioane. Stadiul lucrărilor a ajuns la 91%, iar în noiembrie 2023, execuția era realizată în proporție de 88%.
Contractul pentru acest proiect a fost semnat în 21 iulie 2021, având o valoare de 545,9 milioane de lei, fără TVA, și prevede 6 luni de proiectare și 24 de luni de execuție. Drumul este construit la profil de drum expres pe 13 km și la profil de drum național pe 6 km, având 4 benzi și separator între sensuri.
Proiectul include 12 poduri noi și pasaje, inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului, precum și 3 noduri rutiere. Odată finalizat, acest drum va reprezenta primii kilometri veritabili de drum expres din Ardeal, parte din DEx11 Oradea – Arad.