Umbrărescu vrea un nou lot din Autostrada Unirii
Asocierea SA&PE Construct SRL (Lider de Asociere/România) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL – Euro-Asfalt (Bosnia și Herțegovina) a depus singura ofertă pentru contractul de proiectare și execuție a lotului 1 C Sărățeni-Joseni, parte din secțiunea montană a Autostrăzii Unirii „A8”. Acest contract are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA) și preconizează o durată de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.
Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, ce se desfășoară pe o lungime de 32,4 kilometri în județele Mureș și Harghita, include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 ecoducte pentru animale. Pasajele și tunelurile vor avea o lungime totală de aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea totală a lotului. Cel mai lung pasaj va măsura 1736 metri, iar cel mai înalt viaduct va atinge 45 de metri.
Finanțarea pentru acest proiect va proveni din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, și din Bugetul de Stat. În plus, CNIR a impus ca viitorul antreprenor să furnizeze autorităților publice locale cantități de material excavat din surplusul de 11 milioane mc, pentru utilizare în proiecte locale.
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor pentru următoarele loturi ale Autostrăzii Unirii este 15 ianuarie 2025, iar documentația necesară pentru alegerea contractorilor va fi transmisă Consiliului de Administrație pentru aprobat.
Umbrărescu solicită un nou lot din Autostrada Unirii
Recent, Compania Națională de Investiții Rutiere a trimis documentația pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km) spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Acest lot este considerat cel mai dificil din cadrul Autostrăzii Unirii – A8, având o complexitate tehnică ridicată.
Proiectul include lucrări importante, cum ar fi tuneluri, viaducte, poduri și pasaje, cu un volum semnificativ de excavări și consolidări. Lungimea tunelurilor și a pasajelor este de aproximativ 20 kilometri, ceea ce reprezintă aproape 70% din lungimea totală a lotului. Printre acestea se numără 16 tuneluri, cel mai lung având 940 de metri, și 60 de poduri și viaducte, cu două poduri depășind 1000 de metri lungime.
Lotul 2B, situat în județul Neamț, va include un nod rutier în apropierea Tulgheșului, conexiuni cu loturile 2A și 2C, precum și o descărcare provizorie la Est, pentru a asigura funcționalitatea independentă a autostrăzii.
Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a menționat că în criteriile de evaluare va fi acordat un punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) și se vor stabili criterii pentru a încuraja angajarea persoanelor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava. Durata estimată pentru realizarea acestui lot este de 54 de luni, incluzând 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) va fi stabilit după validarea de către ANAP.