Nouă tentativă de fraudă: Polițiști și angajați BNR falsificați
Recent, un tânăr din București a fost victima unei scheme de fraudă în care persoane s-au dat drept polițiști și angajați ai Băncii Naționale a României (BNR) pentru a obține informații despre conturile sale bancare. Incidentul a început cu un apel de la un bărbat care pretindea că este inspector principal de poliție, informându-l că un infractor căutat de Interpol a obținut un credit pe numele său.
Frauda a fost amplificată printr-un apel video de la un așa-zis angajat BNR, care a insistat să verifice identitatea tânărului. “Mi-a arătat o nouă legitimație, de data aceasta de la BNR”, a declarat Matei, subliniind că bărbatul a solicitat informații despre conturile sale, inclusiv instituțiile financiare cu care colaborează.
Banca Națională a României a emis un avertisment, precizând că angajații săi nu vor solicita niciodată informații personale prin telefon. “Angajații noștri nu vă vor contacta niciodată cu privire la veniturile personale sau alte aspecte financiare”, au subliniat reprezentanții BNR.
De asemenea, Poliția a reamintit că nu oferă detalii din anchete penale la telefon și că un polițist nu se va legitima în moduri neobișnuite. “Întotdeauna, dacă este necesar, cetățeanul este invitat la secție”, au afirmat oficialii IGPR.
ANCOM a solicitat operatorilor de telefonie să blocheze numerele străine de fix, însă utilizarea numerelor de telefon mobil de către atacatori complică prevenirea acestui tip de înșelăciune. Pavel Popescu, vicepreședintele ANCOM, a menționat că măsurile actuale sunt necesare, dar nu suficiente pentru a stopa complet problema.
Un nou tip de fraudă: Polițiști sau angajați BNR fictivi
Recent, s-a observat o creștere a cazurilor de fraudă în care persoane neautorizate pretind că sunt polițiști sau angajați ai Băncii Naționale a României (BNR). Aceste indivizi încearcă să obțină informații sensibile despre conturile bancare ale cetățenilor.
Autoritățile atrag atenția asupra acestei metode de înșelăciune, subliniind importanța de a nu divulga date personale sau financiare în cadrul unor astfel de apeluri. Este esențial ca persoanele să fie vigilențe și să verifice orice solicitare de informații care pare suspectă.
În cazul în care primiți apeluri în care vi se cere detalii despre conturile dumneavoastră bancare, autoritățile recomandă să nu oferiți informații și să contactați direct instituțiile respective pentru a verifica autenticitatea solicitării.