Transport agabaritic de mari dimensiuni intră în România
Un nou transport agabaritic de mari dimensiuni, cu o greutate de 788 de tone, a intrat vineri pe teritoriul României prin punctul de trecere a frontierei Nădlac 1, conform anunțului făcut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Destinația și detalii tehnice
Convoiul transportă un generator către Termocentrala Mintia din județul Hunedoara, un obiectiv strategic în cadrul Sistemului Național Energetic (SEN), care se află în proces de retehnologizare. Acesta are o lungime totală de 120 de metri, lățime de 6 metri și înălțime de 5,4 metri, fiind format din două remorchere trăgătoare, două remorchere împingătoare și un trailer modular, totalizând 56 de axe.
Traseul transportului
În perioada 14 – 23 martie, transportul agabaritic va parcurge traseul: Nădlac 1 PTF – DN7 – Nădlac 2 PTF – DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pieschia – DJ691 – Alios – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.
Tehnologii utilizate pentru traversare
Pentru desfășurarea acestui transport, se vor folosi aceleași tehnologii de traversare ca și în cazul primului convoi agabaritic similar. CNAIR a confirmat că infrastructura rutieră de pe traseu nu a fost afectată de impacturi negative în urma primului transport. La traversarea podurilor din localitățile Conop, Nadăș și Zam se va aplica tehnologia „flyover”, iar pentru pasajul CF și podul peste râul Mureș din apropierea localității Grind, se va utiliza tehnica traversării în paralel pe două poduri.
Impactul asupra Termocentralei Mintia
La finalul procesului de retehnologizare, Termocentrala Mintia va dispune de turbine cu gaz și abur, având o capacitate totală de 1.770 MW. Investiția, estimată la 1,4 miliarde de euro, va crea locuri de muncă și va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, în conformitate cu obiectivele europene asumate prin Pactul Verde European.