Mașini cu mulți proprietari și kilometri șterși în România
În România, unele mașini au avut până la 24 de proprietari, iar sute de mii de kilometri au fost șterși de pe odometre. De exemplu, un Mercedes-Benz ML Class din 2005 deține recordul cu 24 de proprietari, în timp ce un BMW Seria 5 din 2005 a avut 21 de proprietari. Alte modele, precum Nissan Qashqai 2007 și Peugeot 508 2011, au câte 19 proprietari fiecare.
„Dacă o mașină a avut mulți proprietari, merită să investigați care este cauza. De obicei, oamenii schimbă mașinile la 4-6 ani, dar un vehicul care își schimbă proprietarii frecvent poate ascunde probleme serioase”, afirmă Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicații al carVertical.
Kilometrii șterși de pe odometre
Pe de altă parte, anunțurile auto din România sunt pline de oferte pentru mașini cu odometre date înapoi. Un exemplu notabil este un Fiat Ducato din 2015, care are 974.708 kilometri la bord, un caz extrem de rar întâlnit pe piața auto.
Aceste informații subliniază importanța unei verificări atente a istoricului vehiculului înainte de achiziționare, pentru a evita posibilele probleme legate de daunele anterioare sau kilometrajul falsificat.
Problema kilometrilor șterși și a schimbărilor frecvente de proprietari în România
În România, anumite vehicule au avut un număr alarmant de proprietari, ajungând până la 24, iar sute de mii de kilometri au fost șterși de pe odometrele acestora. Această practică necorespunzătoare afectează grav piața auto, deoarece vânzătorii necinstiți reduc artificial kilometrajul pentru a obține prețuri mai mari.
Un exemplu elocvent este un BMW Seria 5 din 2005, al cărui odometru a fost modificat cu 607.089 de kilometri. Alte cazuri notabile includ un Volkswagen Golf din 2000, de pe care au fost șterși 590.094 de kilometri, și un BMW Seria 7 din 2008, cu 581.607 kilometri dați înapoi.
Experții atrag atenția asupra riscurilor asociate achiziției de vehicule cu kilometrajul modificat, subliniind că aceste mașini nu sunt fiabile și pot prezenta probleme de siguranță. „Cumpărarea unei mașini al cărei kilometraj a fost modificat cu sute de mii de kilometri va duce la apariția multor probleme în viitor”, afirmă Buzelis. Astfel, nu doar valoarea vehiculului este afectată, ci și siguranța șoferului și a pasagerilor.
Acest studiu se bazează pe date statistice din rapoartele care prezintă istoricul vehiculelor achiziționate de utilizatorii companiei între ianuarie și august 2024, fiind realizat în 15 țări și evidențiind cele mai extreme cazuri din fiecare națiune.