Vacanțe pierdute și bani blocați pentru clienții Avantaj Tour
Mai multe familii din Constanța se confruntă cu o situație dificilă, acuzând că vacanțele pe care le-au plătit în totalitate din luna ianuarie 2025 au dispărut, afectate fiind de problemele agenției Cocktail Holidays. Clienții au achitat sume considerabile, totalizând 20.000 de euro, pentru o vacanță planificată în Hurghada, în perioada 23 – 30 octombrie 2025, dar nu au primit înapoi banii, iar rezervările nu mai există.
Rodica Nicoleta Șerban, reprezentanta agenției Avantaj Tour, a confirmat că problemele sunt generate de Cocktail Holidays, care se află în insolvență. Aceasta a declarat: „Excursiile au fost luate prin cei de la Cocktail Holidays, iar eu le-am spus oamenilor că le voi rambursa banii, chiar dacă cei de la Cocktail nu știu dacă vor acoperi asigurarea.”
Reprezentanta agenției a asigurat clienții că se va ocupa de returnarea banilor, chiar dacă nu este clar când va primi fondurile de la Cocktail Holidays. Într-o perioadă dificilă personal, cu tatăl său internat în spital, ea a promis că va restitui banii clienților în aproximativ 10 zile.
Problemele agenției Cocktail Holidays
Agenția Cocktail Holidays se confruntă cu dificultăți financiare și operaționale, ceea ce a dus la întârzieri în relația cu partenerii externi și disfuncționalități în livrarea pachetelor de servicii de călătorie. Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) a emis un comunicat de presă pe 1 septembrie 2025, în care anunța că monitorizează situația agenției și desfășoară acțiuni de control pentru a verifica respectarea obligațiilor legale și contractuale.
În contextul acestor probleme, Ministerul a comunicat că vineri s-au întors în România 27 de turiști din Grecia, sâmbătă alți 50 din Turcia, iar duminică au revenit 5 turiști, evidențiind dificultățile cu care se confruntă agenția și impactul asupra clienților săi.
Clienții agenției de turism Cocktail Holidays se confruntă cu dificultăți semnificative, inclusiv vacanțe anulate și bani blocați. În ultima vreme, au fost înregistrate mai multe sesizări din partea turiștilor care au achiziționat pachete de servicii de călătorie, iar agenția se află într-o situație financiară delicată.
Recent, președintele ANAT, Alin Burcea, a subliniat că Cocktail Holidays se confruntă cu probleme de cash flow, fără a putea preciza dacă acestea vor fi depășite. De asemenea, el a recomandat turiștilor să renunțe la rezervările efectuate prin intermediul acestei agenții.
Pentru plecările programate în perioada următoare, Cocktail Holidays continuă să caute soluții pentru a gestiona situațiile clienților afectați. Este important de menționat că instituția MEDAT monitorizează situația, dar nu are atribuții directe în gestionarea returului turiștilor, care este responsabilitatea Cocktail Holidays și a agențiilor partenere.
În ciuda dificultăților actuale, Cocktail Holidays nu a intrat încă în insolvență, însă pe rolul instanțelor de judecată se află un dosar în care Direct Booking și Z Tour SRL solicită insolvența Prompt Service Travel Company SRL, entitate sub care funcționează Cocktail Holidays. Termenul de judecată este stabilit pentru data de 15 decembrie 2025.
Reprezentanții Cocktail Holidays nu au putut fi contactați pentru a oferi un punct de vedere asupra acestor probleme.