Vârsta medie a mașinilor în Europa Centrală și de Est depășește 12 ani
Un studiu realizat de Grupul MOL în șase țări din Europa Centrală și de Est arată că vârsta medie a vehiculelor a atins sau depășit 12 ani. Aproape jumătate dintre respondenți (48%) conduc mașini mai vechi de un deceniu. Deși majoritatea șoferilor nu consideră că vehiculele lor sunt „vechi”, 44% afirmă că mașina lor nu mai este nouă, dar nici veche.
Studiul, bazat pe răspunsurile a peste 1.700 de membri ai programului de loialitate MOL Move din Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Serbia și Slovenia, a analizat obiceiurile legate de întreținerea mașinilor. Datele oficiale ale Uniunii Europene indică o vârstă medie a vehiculelor de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia și 16,2 ani în Cehia. Cu toate acestea, estimările auto-raportate sunt semnificativ mai mici în toate aceste țări, sugerând că mulți șoferi subestimează sau ignoră vârsta reală a vehiculelor lor.
În România, doar 20% dintre respondenți consideră că vehiculul lor este vechi, deși aproape jumătate (47%) conduc mașini mai vechi de 10 ani. Studiul a mai arătat că aproape jumătate dintre șoferii din regiune nu intenționează să își schimbe mașina în următorii cinci ani, indiferent de vârsta acesteia.
Un aspect îngrijorător este că 10% dintre respondenți au declarat că nu își permit nici măcar o reparație minoră, ceea ce ridică semne de întrebare privind siguranța rutieră. În acest context, devin esențiale soluțiile accesibile care pot prelungi durata de viață a vehiculului, cum ar fi utilizarea carburanților premium. Studiul relevă că 64% dintre șoferi folosesc carburanți premium cel puțin o dată, iar 30% aleg acest tip de carburant de cel puțin patru ori din zece alimentări.
Majoritatea respondenților consideră că utilizarea carburanților premium vine cu beneficii, 60% fiind de acord că aceștia îmbunătățesc performanța motorului, iar 56% cred că ajută la prelungirea duratei de viață a acestuia.
Vârsta medie a mașinilor în Europa Centrală și de Est
Recent, s-a constatat că vârsta medie a mașinilor în Europa Centrală și de Est a depășit 12 ani. Această statistică reflectă nu doar preferințele consumatorilor, ci și provocările legate de întreținerea unui parc auto mai vechi.
Pe fondul acestei tendințe, mulți șoferi devin din ce în ce mai atenți la îngrijirea mașinilor lor. Aceștia caută soluții care să asigure o funcționare optimă și să minimizeze costurile de întreținere pe termen lung. Folosirea carburanților de calitate, cum ar fi cei premium, devine o alegere din ce în ce mai populară în rândul proprietarilor de vehicule.
Compania MOL România, de exemplu, promovează utilizarea carburanților premium care conțin aditivi speciali ce contribuie la prevenirea acumulării de depuneri în motoare, aspect crucial pentru mașinile mai vechi. Aceștia ajută nu doar la îmbunătățirea performanței motorului, ci și la prelungirea duratei de viață a acestuia.
În acest context, devine evident că măsurile de întreținere și alegerea corectă a carburanților sunt esențiale pentru asigurarea unei funcționări de lungă durată a vehiculelor, mai ales într-o regiune unde vârsta medie a acestora continuă să crească.
Vârsta medie a mașinilor în Europa Centrală și de Est
Recent, s-a constatat că vârsta medie a mașinilor în Europa Centrală și de Est a depășit 12 ani. Această tendință reflectă un parc auto îmbătrânit, ceea ce ridică întrebări cu privire la impactul asupra mediului și asupra infrastructurii de transport din regiune.
În acest context, investițiile în infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice devin tot mai importante. De exemplu, una dintre companiile din Arad a realizat progrese semnificative în acest domeniu, instalând 41 de stații de încărcare MOL Plugee, capabile să deservesc simultan 96 de vehicule electrice. Aceste inițiative sunt esențiale pentru susținerea tranziției către un parc auto mai ecologic și modern.