Volkswagen finalizează platforma auto bazată pe software
Grupul Volkswagen a finalizat dezvoltarea celei mai complexe platforme auto, cunoscută sub numele de SSP (Scalable Systems Platform), care va concura cu platformele de succes ale producătorilor chinezi. Această platformă, dedicată vehiculelor definite de software, a fost realizată cu scopul de a introduce compania în era digitalizării în industria auto.
Proiectul SSP, inițiat de fostul CEO Herbert Diess, a avut ca prioritate activitatea diviziei de software CARIAD și vizează lansarea primelor modele ale mărcilor VW și Audi, planificată pentru aproximativ anul 2026. Anunțul finalizării platformei a fost făcut de actualul CEO Oliver Blume, într-o întâlnire cu managerii companiei, subliniind etapele următoare ale acestui proiect important.
Noua platformă SSP este modulară și scalabilă, similară cu platformele electrice MEB și cele tradiționale MQB și MLB, permițând dezvoltarea de automobile în diverse segmente. Un aspect inovator al SSP este integrarea aplicațiilor software în toate componentele, care vor putea fi actualizate over-the-air, asigurând astfel un nivel ridicat de conectivitate și funcționalitate.
Colaborarea cu Rivian a contribuit la dezvoltarea software-ului care va echipa noile vehicule, CARIAD având acum un nou lider, Peter Bosch, care a explicat că procesul de dezvoltare va începe de la arhitectura software și va conecta componentele pe această bază.
Volkswagen finalizează platforma auto inovatoare
Volkswagen a încheiat dezvoltarea celei mai complexe platforme auto bazate pe software, după o întârziere de câțiva ani. Această platformă, cunoscută sub numele de SSP, are scopul de a reduce complexitatea și de a îmbunătăți eficiența proceselor de dezvoltare și producție a vehiculelor, prin standardizarea componentelor și reducerea variantelor.
Deși Volkswagen a ales să dezvolte o variantă a acestei platforme în China, colaborați cu Xpeng, SSP va rămâne o platformă europeană, creată pentru a susține producția la nivel global. Proiectul a fost finalizat, iar managerii companiei sunt acum pregătiți să înceapă negocierile cu furnizorii de componente.
Se preconizează că primul automobil dezvoltat pe această platformă va fi lansat în 2027, cu începerea producției în 2028. Primul model de la Volkswagen ar putea fi o nouă generație electrică a lui T-Roc sau viitorul ID.Golf. În același timp, Audi lucrează la o versiune electrică a actualului A5, care ar putea debuta tot în 2027.
Noua platformă modulară va fi disponibilă ulterior pentru toate mărcile din grupul Volkswagen, oferind un cadru uniform pentru viitoarele modele electrice.