XB-1: Primul avion supersonic după Concorde depășește viteza sunetului
Revenirea zborurilor supersonice a fost un proces lent, însă pe 28 ianuarie, Boom Supersonic a marcat o etapă crucială prin realizarea primului său zbor supersonic. Compania americană, care dezvoltă avionul XB-1, a reușit să depășească bariera sunetului cu un zbor de test efectuat în Mojave, California. Acesta este primul avion cu reacție dezvoltat independent care a reușit această performanță.
În timpul zborului, XB-1, pilotat de Tristan „Geppetto” Brandenburg, a atins o viteză de Mach 1,122 (aproximativ 750 de mile pe oră) la o altitudine de peste 10,6 km, după aproximativ 12 minute de zbor. Aceasta reprezintă o creștere cu 10% față de viteza sunetului. De asemenea, un test anterior, efectuat pe 10 ianuarie, a demonstrat capacitatea avionului de a zbura la o viteză de 0,95 Mach, ceea ce îl aduce mai aproape de realizarea zborurilor comerciale supersonice.
În cadrul celui de-al 11-lea test, XB-1 a zburat la o viteză susținută de 1.172 km/h, echivalentul a 0,95 Mach, la o altitudine de 8.986 metri. Aceste teste au demonstrat robustețea structurii avionului, indicând că XB-1 va rămâne controlabil chiar și la viteze supersonice. Reprezentanții companiei au subliniat importanța acestor teste treptate pentru a asigura siguranța și performanța avionului în viitoarele zboruri comerciale.
Boom Supersonic continuă să dezvolte XB-1 ca precursor al avionului comercial supersonic Overture, având ca scop relansarea zborurilor de linie supersonice, după o absență de decenii de la Concorde.
XB-1, primul avion supersonic după Concorde, a depășit viteza sunetului
Compania Boom Supersonic a realizat un progres semnificativ în domeniul aviației, cu XB-1, un avion destinat testării tehnologiilor pentru viitorul zborurilor supersonice. Acest model este o etapă importantă în dezvoltarea Boom Overture, un avion supersonic de pasageri pe care compania intenționează să-l lanseze în anii 2030.
Viteze și capacitate de transport
Odată ce Boom Overture va fi operațional, acesta va avea capacitatea de a transporta între 64 și 80 de pasageri pe zboruri transatlantice. Aceste zboruri vor avea o durată estimată de doar 3 ore și 30 de minute între Londra și Newark, revoluționând astfel experiența de călătorie aeriană.