Planul de restructurare Re:Nissan confirmă concedierea a 20.000 de angajați
După anunțarea rezultatelor financiare pentru anul fiscal încheiat pe 31 martie, Nissan a dezvăluit noul său plan de restructurare, propus de CEO-ul Ivan Espinosa. Acest plan confirmă zvonurile anterioare cu privire la concedieri masive, urmând ca 20.000 de angajați să fie concediați la nivel global, în urma închiderii a șapte fabrici din cele 17 deținute de companie.
Nissan are ca obiectiv economisirea a 500 de miliarde yeni (aproximativ 3 miliarde euro) prin implementarea planului Re:Nissan, care preconizează măsuri drastice pentru a asigura o redresare financiară solidă. CEO-ul Ivan Espinosa a subliniat că, având în vedere dificultățile din anul fiscal 2024 și creșterea costurilor, compania trebuie să prioritizeze îmbunătățirea performanței cu urgență.
Planul include și o reducere a costurilor variabile cu 250 miliarde yeni, iar un birou dedicat format din 300 de experți va lucra la optimizarea eficienței costurilor. De asemenea, vor fi suspendate temporar activitățile pentru produsele viitoare post-2026, pentru a mobiliza 3.000 de angajați în scopul reducerii costurilor.
Nissan își propune să restructureze lanțul de aprovizionare, alocând volume mai mari către un număr mai mic de furnizori, astfel încât să crească eficiența în cadrul operațiunilor sale. Compania urmărește reducerea costurilor fixe cu 250 miliarde yeni până în 2026, în raport cu anul fiscal 2024.
Nissan confirmă concedierea a 20.000 de angajați în planul de restructurare
Nissan a anunțat o reducere a personalului de până la 20.000 de angajați până în 2027, inclusiv cei 9.000 de angajați din planul anterior de restructurare. Concedierile vor afecta diverse departamente, inclusiv producția, administrația, vânzările, precum și cercetarea și dezvoltarea.
Compania își propune, de asemenea, să reducă costurile de inginerie și complexitatea proceselor de dezvoltare, vizând o reducere a costului mediu orar al forței de muncă cu 20% și complexitatea pieselor cu 70%. De asemenea, numărul de platforme va fi redus de la 13 la 7, iar timpul de dezvoltare va scădea la 37 de luni pentru primul vehicul și la 30 de luni pentru modelele ulterioare.
Printre modelele care vor fi dezvoltate în cadrul acestui proces se numără noul Nissan Skyline, noul SUV C global și noul SUV compact INFINITI.
Nissan își va concentra eforturile pe piețele cheie, inclusiv SUA, Japonia, China, Europa, Orientul Mijlociu și Mexic, adoptând o abordare personalizată pentru fiecare dintre acestea. În SUA, compania va revitaliza marca INFINITI prin sinergii cu marca Nissan, iar în Europa, accentul se va pune pe SUV-urile din segmentele B și C.
În contextul financiar, Nissan a raportat o pierdere netă de 670 miliarde yeni pentru anul fiscal 2024, încheiat pe 31 martie 2025, cu vânzări de 3,3 milioane de vehicule. De asemenea, se estimează o scădere a veniturilor la 12.500 miliarde yeni pentru anul fiscal abia început.