Hot News
Handbaliștii de la CSM Constanța continuă să înregistreze eșecuri în Liga Națională
Premierul Bolojan a anunțat majorarea indemnizațiilor cu 40-50% pentru unii directori de companii. Trei exemple din domeniul transporturilor.
Ilie Bolojan: Cât timp calculele electorale domină agenda unui guvern, nu poți să faci reforme
Ilie Bolojan, despre legea pensiilor magistraților: „Nu știu ce surse are Grindeanu, proiectul a respectat practica Curții Constituționale”
Ilie Bolojan: „TVA nu crește și nici alte taxe în 2026. Eu sunt om corect față de români”
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Mașinile PHEV ar putea dispărea, având în vedere rezervele exprimate de mai mulți constructori cu privire la viitorul acestei propulsii
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > Mașinile PHEV ar putea dispărea, având în vedere rezervele exprimate de mai mulți constructori cu privire la viitorul acestei propulsii
Economic

Mașinile PHEV ar putea dispărea, având în vedere rezervele exprimate de mai mulți constructori cu privire la viitorul acestei propulsii

Data: 20 iunie 2025 - 18:39
Zaharia Stancu 266
Distribuie
masinile phev ar putea sa devina istorie dupa ce mai multi constructori si au exprimat rezervele fata de viitorul acestei propulsii 68558ddf6746d

Sursa foto: Google Images

Viitorul incert al mașinilor PHEV

Propulsia hibridă cu încărcare la priză (PHEV) nu a reușit să câștige o popularitate semnificativă pe piața auto, deși teoretic oferă avantaje din ambele lumi: combustie și energie electrică. Recent, mai mulți reprezentanți ai industriei auto au început să își exprime rezervele cu privire la viitorul acestui tip de propulsie.

Costurile ridicate și beneficiile limitate au fost identificate ca fiind principalele motive pentru care mașinile PHEV nu mai sunt atât de apreciate. Noile reglementări și protocoale, care vor intra în vigoare începând cu acest an, vor duce la creșterea consumului omologat pentru aceste vehicule, diminuându-le atractivitatea. Aceasta se va întâmpla în condițiile în care prețul de listă pentru PHEV este deja semnificativ mai mare decât cel al automobilelor hibride convenționale.

În acest context, mai mulți constructori auto din Europa și China investesc în extinderea autonomiei electrice a mașinilor PHEV, ceea ce, paradoxal, duce la creșterea greutății și a costurilor de producție. Reprezentanții Toyota au declarat că autonomia actuală de aproximativ 100 km este suficientă, iar extinderea acesteia nu se justifică din punct de vedere economic. Andrea Carlucci, șeful departamentului de management de produs și marketing pentru Toyota Europa, a subliniat că instalarea unor baterii mai mari într-un vehicul care nu este electric cu baterie generează costuri suplimentare considerabile.

De asemenea, Xavier Martinet, CEO-ul Hyundai Europe, a exprimat o opinie similară, afirmând că, deși PHEV-urile contribuie la reducerea emisiilor de CO2, viitorul lor este incert. El a menționat că, în următorii doi sau trei ani, interesul pentru PHEV-uri va scădea semnificativ.

Reprezentanții Renault au adoptat o poziție similară, subliniind că viitorul PHEV nu este optimist în contextul noilor omologări. Guido Haak, vicepreședinte executiv pentru produse și planificare, a sugerat că PHEV-urile ar putea fi eclipsate de alte tehnologii în următoarele perioade.

Viitorul incert al mașinilor PHEV

Constructorii auto manifestă rezerve față de viitorul mașinilor cu propulsie PHEV, ceea ce ar putea duce la dispariția acestora. Dacă modificările sistemului de omologare vor face acest tip de motor mai puțin atractiv, viitorul PHEV va fi pus sub semnul întrebării.

În prezent, doar câteva mărci, precum Toyota, Renault și Ford, continuă să ofere atât motorizări full-hybrid, cât și PHEV. Totuși, vânzările de hibride fără încărcare sunt semnificativ mai mari decât cele ale modelelor cu priză. De exemplu, Toyota echipează SUV-urile C-HR și RAV4 cu motoare PHEV, iar Renault oferă acest tip de motor pe SUV-ul Rafale.

Volkswagen Group a optat pentru propulsia PHEV în locul celei full-hybrid, însă această soluție pare să nu fie suficient de populară. Deși au adăugat baterii mai mari pentru a crește autonomia, costurile și greutatea suplimentară afectează atractivitatea modelelor.

În ceea ce privește vânzările, Stellantis a ales PHEV ca propulsie hibridă de top, dar rezultatele nu sunt îmbucurătoare, cu un volum mic de vânzări pentru modelele cu încărcare la priză. Pe de altă parte, mărcile chineze au reintrat pe piață cu modele PHEV cu autonomii mari, precum și cu sistemele REEV, care oferă o alternativă interesantă.

De asemenea, BMW este menționat ca un posibil actor interesat de sistemul REEV, având în vedere experiența sa anterioară cu acest tip de propulsie. Pe de altă parte, Volvo rămâne lider în vânzările de mașini PHEV din Europa, cu modele precum XC60 în topul clasamentului.

Pe scurt, viitorul PHEV pare incert, în contextul în care constructorii își reevaluează strategiile și consumatorii își schimbă preferințele.

Mașinile PHEV, în pericol de dispariție?

Mai mulți constructori auto își exprimă rezervele față de viitorul motoarelor cu tehnologie PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), ceea ce sugerează că aceste vehicule ar putea deveni istorie. Vânzările de modele PHEV au început să stagneze, iar companii precum Toyota nu par interesate să investească în acest tip de propulsie, având în vedere că hibridele clasice continuă să aibă un succes mult mai mare.

Pe lângă Toyota, și modelele premium precum Mercedes GLC și BMW Seria 3 au raportat scăderi semnificative ale vânzărilor de autovehicule PHEV, ceea ce indică o schimbare a preferințelor consumatorilor către alte tipuri de propulsie. Acest lucru este susținut și de recentele modificări legislative din Uniunea Europeană, care impun standarde mai stricte pentru emisiile vehiculelor PHEV.

Schimbările legislative din UE

Începând cu 1 ianuarie 2025, automobilele PHEV vor trebui să respecte standardul Euro 6e-bis, care include teste de emisii pe distanțe mai mari, de 2.200 km, în comparație cu 800 km cât era până acum. Aceste norme sunt menite să reflecte mai bine emisiile reale ale vehiculelor, având în vedere că un studiu al Comisiei Europene a arătat că emisiile reale de CO2 ale vehiculelor PHEV sunt de 3,5 ori mai mari decât cele raportate în laborator.

Modificările legislative subliniază nevoia de a îmbunătăți performanța și eficiența vehiculelor PHEV, iar deciziile recente sugerează că viitorul acestora ar putea fi compromis dacă nu se adaptează la noile cerințe și preferințe ale pieței.

Viitorul mașinilor PHEV sub semnul întrebării

Mașinile PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) ar putea să devină istorie, pe fondul rezervelor exprimate de mai mulți constructori cu privire la viitorul acestei tehnologii de propulsie. Aceste rezerve se bazează pe diferențele semnificative de consum comparativ cu alte tipuri de vehicule.

În timp ce consumul la mașinile electrice convenționale se ridică la aproximativ 1 – 1,5 litri/100 km, PHEV-urile prezintă o variație mult mai mare, atingând consumuri de până la 4 litri/100 km. În plus, emisiile de CO2 pentru aceste vehicule pot ajunge la 100 grame/km, ceea ce ridică întrebări asupra sustenabilității lor pe termen lung.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent video psd voteaza sambata daca intra in guvernul bolojan grindeanu portofoliile vor fi impartite pana duminica 68558c5351116 PSD decide sâmbătă dacă va face parte din Guvernul Bolojan. Grindeanu: Portofoliile vor fi împărțite până duminică.
Articolul următor toti elevii care au luat bac ul cu media 10 au acces gratuit la opera nationala bucuresti in stagiunea urmatoare 685594ed233a4 Elevii care au obținut media 10 la Bacalaureat beneficiază de acces gratuit la Opera Națională București în stagiunea următoare.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
handbalistii de la csm constanta continua seria esecurilor din liga nationala 68fe9494ee0d0

Handbaliștii de la CSM Constanța continuă să înregistreze eșecuri în Liga Națională

26 octombrie 2025 176
premierul bolojan a dezvaluit ca unii directori de companii si au marit indemnizatiile cu 40 50 trei exemple din zona de transporturi 68fe929e2f7a5

Premierul Bolojan a anunțat majorarea indemnizațiilor cu 40-50% pentru unii directori de companii. Trei exemple din domeniul transporturilor.

26 octombrie 2025 182
exclusiv ilie bolojan cat timp calculele electorale domina agenda unui guvern nu poti sa faci reforme 68fe8f9a023b1

Ilie Bolojan: Cât timp calculele electorale domină agenda unui guvern, nu poți să faci reforme

26 octombrie 2025 264
ilie bolojan despre legea pensiilor magistratilor nu stiu ce surse are grindeanu proiectul a respectat practica ccr 68fe8f1ab01f5

Ilie Bolojan, despre legea pensiilor magistraților: „Nu știu ce surse are Grindeanu, proiectul a respectat practica Curții Constituționale”

26 octombrie 2025 127
exclusiv ilie bolojan tva nu creste si nici alte taxe in 2026 eu sunt om corect fata de romani 68fe8810ebf1e

Ilie Bolojan: „TVA nu crește și nici alte taxe în 2026. Eu sunt om corect față de români”

26 octombrie 2025 302
exclusiv bolojan miza mea nu e sa fiu premier in orice conditii ci sa fac ceea ce trebuie daca oameni politici au solutii mai bune sa spuna 68fe848e23f1a

Bolojan: Miza mea nu e să fiu premier în orice condiţii, ci să fac ceea ce trebuie. Dacă oameni politici au soluţii mai bune, să spună.

26 octombrie 2025 282

Te-ar putea interesa și...

revolut anunta in romania a lansat iban urile romanesti ce trebuie facut 675c91829e900
Economic

Revolut anunță în România – a lansat IBAN-uri românești. Ce trebuie făcut

14 decembrie 2024 321
suita apple de birou ofera functii de ai 67627d88af0f0
Economic

Suita Apple de birou include funcții de inteligență artificială

18 decembrie 2024 237
video intarzieri majore pe lotul 3 al a0 nord ministrul transporturilor il avertizeaza pe constructorul chinez a ajuns la stadiul de 53 688262cbabb0c
Economic

Întârzieri majore pe lotul 3 al A0 Nord. Ministrul Transporturilor îl avertizează pe constructorul chinez: „A ajuns la stadiul de 53%”

24 iulie 2025 212
meta estate trust finalizeaza achizitia unui teren din centrul bucurestiului 68638ff91978c
Economic

Meta Estate Trust finalizează achiziția unui teren situat în centrul Bucureștiului

1 iulie 2025 256
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?