Dacia Spring, Cel Mai Vândut Automobile Electric în Europa
Conform datelor preliminare, Dacia Spring a devenit cel mai vândut automobil electric produs în China, oferind o veste bună pentru brandul românesc. Aceasta se alătură tendinței de creștere a vânzărilor mașinilor electrice produse în China, cum ar fi MG, BYD și Chery, care au înregistrat avansuri semnificative în Europa în primele șase luni ale anului.
Cresterea Vânzărilor Chinezești în Europa
Vânzările de automobile din China, în special cele ale mărcilor menționate, au crescut considerabil, atingând o cotă de piață de 5,5% conform Data Force. De asemenea, datele Jato Dynamics indică o cotă de 5%. Cu toate acestea, s-a observat o încetinire a creșterii, pe fondul reticenței unor cumpărători.
În prima jumătate a acestui an, mărcile chineze au vândut un total de 327.712 vehicule, conform Data Force, și 347.135 potrivit Jato, în timp ce vânzările de automobile din Europa au scăzut cu 6% în aceeași perioadă. Aceasta subliniază importanța creșterii interesului pentru automobilele electrice, care a depășit pentru prima dată pragul de un milion de vehicule BEV vândute în Europa.
Performanța Dacia Spring pe Piața Europeană
Dacia Spring, fiind cel mai bine vândut model electric, reflectă această tendință de creștere și interes sporit pentru vehiculele electrice. Cu vânzări de 65.110 vehicule în luna iunie, mărcile chineze au reușit să depășească performanțele din aceeași lună a anului trecut, cu 21.000 de unități mai mult.
În concluzie, Dacia Spring nu doar că domină piața automobilelor electrice, ci și contribuie la consolidarea prezenței mărcilor chinezești în Europa, care, deși se confruntă cu o încetinire a creșterii, continuă să își extindă influența pe o piață în schimbare rapidă.
Dacia Spring, cel mai vândut automobil electric din China în Europa
În prima jumătate a anului, Dacia Spring s-a dovedit a fi cel mai vândut automobil electric produs în China, cu aproape 19.000 de unități livrate, ceea ce reprezintă o creștere impresionantă de 72% față de anul precedent. Această performanță subliniază succesul modelului pe piața europeană, în contextul în care mărci chinezești precum MG și BYD au înregistrat o creștere semnificativă, dar au început să își limiteze avansul în segmentul vehiculelor electrice.
Deși MG a vândut 151.400 de unități, cu o creștere de 18%, și BYD a avut un avans de peste 300%, majoritatea vânzărilor acestor mărci se concentrează pe modele hibride și PHEV. În prezent, doar 36% din livrările mărcilor chinezești în Europa sunt vehicule electrice, în scădere față de 48% anul trecut.
Pe lângă Dacia Spring, alte modele produse în China, precum MG3 și BYD Seal U, au avut vânzări notabile, dar nu la fel de impresionante ca cele ale Dacia. Este evident că Dacia Spring se menține pe o traiectorie ascendentă în acest sector, consolidându-și poziția în fața concurenței chineze.