Dacia Duster, printre cele mai vândute SUV-uri hibride în Europa
Dacia Duster a reușit să se claseze pe locul șase în topul vânzărilor de automobile hibride din segmentul B-SUV în Europa, în ciuda faptului că a început să vândă motorizări hibride abia în luna iunie a acestui an. În primele 10 luni ale anului, modelul a înregistrat un volum impresionant de 15.557 unități vândute, ceea ce reflectă interesul crescut pentru propulsia hibrid.
Statisticile Data Force arată că Duster hibrid, echipat cu motorul 1.6 FHEV, a cunoscut un succes rapid, fiind depășit doar de modele precum Toyota Yaris Cross, Renault Captur și Nissan Juke. Atracția pentru noua motorizare hibrid a venit atât din partea celor care caută alternative la vechile motorizări diesel, cât și din partea unui nou segment de cumpărători preocupați de eficiența consumului.
În România, Dacia Duster s-a vândut în 219 exemplare FHEV în luna noiembrie, iar de la începutul anului, numărul total de unități înmatriculate a ajuns la 779, în doar patru luni de livrări. Aceste cifre confirmă că Dusterul hibrid a devenit o alegere populară pe piața locală, chiar dacă românii nu sunt întotdeauna preocupați de emisiile de CO2. Motorizarea hibrid oferă un consum redus și performanțe competitive, ceea ce contribuie la creșterea interesului pentru acest model.
Până în prezent, Dacia a vândut un total de 2.199 de unități de Duster cu motorizări hibride în primele 10 luni ale anului, ceea ce subliniază impactul pozitiv al noii generații de Duster pe piața SUV-urilor hibride din Europa.
Dacia Duster, lider printre SUV-uri hibride în Europa
Dacia Duster se dovedește a fi un jucător important pe piața SUV-urilor hibride în Europa, înregistrând vânzări semnificative în primele 10 luni ale anului. În această perioadă, au fost înmatriculate 163.377 SUV-uri de clasă B cu motorizări full hybrid, iar Duster a reușit să depășească cota de 10% din acest segment.
Un aspect notabil este absența marilor companii auto, precum VW și Stellantis, din acest clasament, acestea neavând oferte de motorizări full-hybrid. Strategia acestor companii s-a concentrat pe mild-hybrid și PHEV, ceea ce s-a dovedit a fi o alegere greșită, având în vedere cererea crescută pentru vehiculele full-hybrid.
Dusterul hibrid beneficiază de avantaje semnificative, precum o baterie de capacitate mai mare, care contribuie la un consum redus de carburant și la o distanță considerabilă de rulare în mod electric. Aceste caracteristici nu sunt disponibile pentru vehiculele mild-hybrid, iar spre deosebire de PHEV, Duster nu depinde de o priză de încărcare.
În concluzie, hibridele, precum Dacia Duster, par să înlocuiască două categorii de vehicule: vechile diesel, foarte populare, și noile electrice, care momentan sunt costisitoare și au o autonomie limitată.