Aviva cumpără Direct Line pentru 3,7 miliarde de lire sterline
Aviva a anunțat achiziția companiei Direct Line într-o tranzacție de 3,7 miliarde de lire sterline, ceea ce va crea cel mai mare asigurător de locuințe și auto din Marea Britanie. Acordul a fost dezvăluit la începutul acestei luni și prevede ca acționarii Direct Line să primească 0,2867 noi acțiuni Aviva, 129,7 pence în numerar și până la 5 pence sub formă de dividend.
Impactul asupra locurilor de muncă
În urma achiziției, Aviva intenționează să reducă până la 2.300 de locuri de muncă, reprezentând o pierdere de 5-7% din forța de muncă totală, datorită eliminării rolurilor redundante. Aviva avea puțin peste 23.000 de angajați, iar Direct Line avea peste 10.000, conform rapoartelor anuale.
Strategia CEO-ului Aviva
Această preluare este cea mai mare realizare a CEO-ului Aviva, Amanda Blanc, care caută să se extindă pe piețele sale de bază din Marea Britanie, Canada și Irlanda, după vânzarea unor active externe. Aviva își propune să economisească 125 de milioane de lire sterline anual în termen de trei ani de la finalizarea tranzacției, deși acest proces va implica costuri unice de integrare în valoare de aproximativ 250 de milioane de lire sterline.
Posibile beneficii financiare
După finalizarea acordului, Aviva se așteaptă să își crească dividendul cu un procent mediu de o singură cifră, dar a anunțat că nu va lansa o răscumpărare de acțiuni în anul următor, în timp ce se finalizează tranzacția.
Acest acord reprezintă o mișcare semnificativă în sectorul asigurărilor din Marea Britanie, consolidând poziția Aviva pe piață.
Aviva achiziționează Direct Line pentru 3,7 miliarde de lire sterline
Aviva a anunțat recent cumpărarea companiei Direct Line într-o tranzacție semnificativă de 3,7 miliarde de lire sterline. Această achiziție marchează crearea celui mai mare asigurător de locuințe și auto din Marea Britanie, consolidând astfel poziția Aviva pe piața asigurărilor.
Prin această mișcare strategică, Aviva își propune să extindă gama de servicii oferite și să îmbunătățească experiența clienților, având în vedere sinergiile așteptate dintre cele două companii. Această fuziune va permite o mai bună acoperire a nevoilor clienților în domeniul asigurărilor auto și de locuințe.