Constructorii auto de lux anunță pierderi de 889 milioane dolari din cauza tarifelor impuse de SUA
Producătorii de automobile de lux, inclusiv Porsche, Mercedes-Benz Group și Aston Martin, au raportat pierderi semnificative în urma noilor tarife introduse de administrația Trump. Aceste tarife au generat un impact financiar cumulat de aproape 889 milioane dolari în prima jumătate a anului, conform CNBC.
Porsche a anunțat un cost suplimentar de 400 milioane euro (aproximativ 462 milioane dolari) din cauza tarifelor de import impuse de SUA, în primele șase luni ale anului 2025. Mercedes-Benz Group a avertizat asupra unui impact de aproximativ 370 milioane euro în al doilea trimestru.
Aston Martin a emis o avertizare privind profitul, menționând că atât tarifele din SUA, cât și cererea slabă din China au afectat grav activitatea sa în trimestrul încheiat în iunie. În total, cei trei constructori au raportat costuri combinate ce depășesc 770 milioane euro, echivalentul a 889 milioane dolari, ca rezultat al noilor politici comerciale ale Washingtonului.
Impactul tarifelor asupra industriei auto europene
În aprilie, Casa Albă a majorat tarifele la 27,5% pentru importurile auto din Uniunea Europeană, invocând protejarea industriei auto din SUA. Această măsură a generat îngrijorări în rândul constructorilor europeni, care depind de lanțurile de aprovizionare globale și fabricile din America de Nord.
Deși un nou acord comercial între SUA și UE prevede o reducere generală a tarifelor la 15% pentru majoritatea bunurilor europene, incertitudinea și impactul deja resimțit rămân semnificative. Oliver Blume, președintele consiliului executiv Porsche, a subliniat că schimbările din industrie sunt profund diferite față de așteptările anterioare, sugerând că deciziile strategice anterioare au acum o altă semnificație.
În urma raportării rezultatelor financiare, acțiunile Porsche au crescut cu 2,4%, în timp ce acțiunile Mercedes-Benz Group au scăzut cu 1,5%, iar titlurile Aston Martin au înregistrat un declin de peste 2%. Industria auto europeană se confruntă cu un climat internațional tot mai volatil, iar constructorii de lux nu fac excepție.