Hot News
Azi este sfințită Catedrala Mântuirii Neamului, cea mai mare biserică din România! Iată programul liturgic.
Concurs de amenajări interioare la cămin. Cum arată camerele care le-ar putea aduce studenților cazare gratuită timp de un an.
Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir 2025: Motivele interdicției de a munci pe 26 octombrie. Explicațiile preotului
Restaurant complet echipat de vânzare în Mamaia Nord, la prețul de jumătate de milion de euro.
Hotărâre de consiliu din vremea lui Radu Mazăre, contestată printr-o cerere de ANULARE! Zeci de mii de metri pătrați din zona Parcului Tăbăcăriei sunt implicați.
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Criză în porturile din SUA: 12 ore fără nicio navă de marfă din China. Comerțul, blocat ca în pandemie din cauza tarifelor impuse de Trump.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > Criză în porturile din SUA: 12 ore fără nicio navă de marfă din China. Comerțul, blocat ca în pandemie din cauza tarifelor impuse de Trump.
Economic

Criză în porturile din SUA: 12 ore fără nicio navă de marfă din China. Comerțul, blocat ca în pandemie din cauza tarifelor impuse de Trump.

Data: 11 mai 2025 - 15:07
Zaharia Stancu 151
Distribuie
criza in porturile din sua 12 ore fara nicio nava de marfa din china comertul blocat ca in pandemie dupa tarifele lui trump 6820a014521f6

Sursa foto: Google Images

Criză în porturile din SUA: Lipsa navelor din China afectează comerțul

Vineri dimineață, oficialii porturilor de pe Coasta de Vest au raportat o situație alarmantă: nu a plecat nicio navă cargo din China către cele două mari porturi californiene în ultimele 12 ore, o premieră de la pandemia de COVID-19. Cu doar șase zile în urmă, 41 de nave erau programate să plece, iar acum numărul a scăzut la zero.

Războiul comercial inițiat de fostul președinte Donald Trump a impus tarife mari pe majoritatea importurilor chinezești, ceea ce a dus la o scădere semnificativă a numărului de nave și a mărfurilor care ajung în porturile americane. Mario Cordero, directorul Portului Long Beach, a subliniat că această situație reprezintă „un motiv real de alarmă”, având în vedere că anulările și reducerea sosirilor de nave depășesc chiar cifrele din timpul pandemiei.

Porturile din SUA înregistrează scăderi abrupte ale volumului de marfă, Portul Long Beach raportând o scădere de 35-40% față de volumul obișnuit, iar Portul Los Angeles având o reducere de 31% săptămâna aceasta. De asemenea, Portul Seattle nu a avut nicio navă container în port, o situație fără precedent din perioada pandemiei.

Reprezentanții comerciali ai SUA și Chinei s-au întâlnit recent pentru a discuta detensionarea conflictului comercial, însă majoritatea bunurilor expediate din China suportă tarife de 145%, iar exporturile americane către China sunt taxate cu 125%. Donald Trump a sugerat o posibilă reducere a tarifelor, dar termenii finali vor fi stabiliți ulterior.

Consumul este pe cale să fie afectat, iar Cordero a avertizat că, dacă situația nu se îmbunătățește, anumite produse ar putea dispărea de pe rafturi în următoarele 30 de zile. Deși China rămâne o sursă majoră de importuri pentru SUA, ponderea mărfurilor provenite din această țară a scăzut de la 72% în 2016 la 63% în prezent, pe fondul tensiunilor comerciale.

Criza din porturile americane

Recent, porturile din Statele Unite au înregistrat o stagnare semnificativă, cu o perioadă de 12 ore fără nicio navă de marfă sosită din China. Această situație a dus la blocaje în comerț, amintind de dificultățile întâmpinate în timpul pandemiei.

Impactul tarifelor impuse de Trump

Tarifele comerciale implementate în timpul președinției lui Trump continuă să aibă efecte negative asupra fluxului de bunuri, contribuind la criza actuală din porturi. Conform declarațiilor lui Vincent Clerc, CEO-ul Maersk, absența unor acorduri comerciale suplimentare cu China ar putea agrava și mai mult această situație, făcând efectele crizei mai profunde și mai complexe.

Etichete:cargochinacomertnavasuatarife
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent ce incaltaminte poarta caraivan de la blue bike 682092259cfeb Ce tip de încălțăminte poartă Caraivan de la Blue Bike
Articolul următor angajatii ct bus protesteaza luni acestia reclama situatia dezastruoasa a companiei 6820a0e0320f9 Angajații CT BUS protestează luni împotriva situației dezastruoase a companiei.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
live azi este sfintita catedrala mantuirii neamului cea mai mare biserica din romania vezi aici programul liturgic 68fdc1448e13f

Azi este sfințită Catedrala Mântuirii Neamului, cea mai mare biserică din România! Iată programul liturgic.

26 octombrie 2025 232
video concurs de amenajari interioare la camin cum arata camerele care le ar putea aduce studentilor cazare gratuita timp de un an 68fdbc2fbbdd2

Concurs de amenajări interioare la cămin. Cum arată camerele care le-ar putea aduce studenților cazare gratuită timp de un an.

26 octombrie 2025 288
sfantul mare mucenic dimitrie izvoratorul de mir 2025 de ce este interzis sa muncesti pe 26 octombrie explicatiile preotului 68fdae1cb44bb

Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir 2025: Motivele interdicției de a munci pe 26 octombrie. Explicațiile preotului

26 octombrie 2025 319
un restaurant complet echipat situat in mamaia nord se vinde cu jumatate de milion de euro 68fda1a1239b2

Restaurant complet echipat de vânzare în Mamaia Nord, la prețul de jumătate de milion de euro.

26 octombrie 2025 165
hotarare de consiliu din vremea lui radu mazare vizata de o cerere de anulare la mijloc zeci de mii de metri patrati din zona parcului tabacariei 68fd9e1edd47e

Hotărâre de consiliu din vremea lui Radu Mazăre, contestată printr-o cerere de ANULARE! Zeci de mii de metri pătrați din zona Parcului Tăbăcăriei sunt implicați.

26 octombrie 2025 176
axiopolis cernavoda invinsa la ultima faza a meciului cu sc popesti leordeni 68fd3c0fd5922

Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni

25 octombrie 2025 303

Te-ar putea interesa și...

vesti proaste pentru guvern companiile de stat incep anul cu cel mai slab profit dupa 2021 statul s a obisnuit cu venituri mari din dividende 6851f84a498df
Economic

Companiile de stat încep anul cu cel mai slab profit după 2021, iar Guvernul se confruntă cu vești proaste privind veniturile din dividende.

18 iunie 2025 259
video profit ro tv alina toie gura portitei resort ne dorim sa prelungim sezonul de vara si sa aducem turisti si in extrasezon inclusiv din zona corporate mai urmeaza inca 1 2 ani de dezvo 685cce1e37cf4
Economic

Profit.ro TV – Alina Toie, Gura Portiței Resort: Ne dorim să prelungim sezonul de vară și să atragem turiști și în extrasezon, inclusiv din zona corporate. Mai urmează încă 1-2 ani de dezvoltare.

26 iunie 2025 149
opinii solutie fiscala sau capcana economica de ce majorarea taxelor nu va rezolva problema deficitului bugetar al romaniei 6862109b8270e
Economic

Opinii: Soluție fiscală sau capcană economică? Impactul majorării taxelor asupra deficitului bugetar al României

30 iunie 2025 238
reactii la numirea noului ambasador al sua la bucuresti ce spun ana birchall si mircea geoana 682da774513db
Actual

Reacții la numirea noului ambasador al SUA la București: opiniile Anei Birchall și lui Mircea Geoană.

21 mai 2025 164
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?