Daniel David despre învățământul simultan: Necesitatea pregătirii profesorilor
Daniel David a discutat, în exclusivitate la Digi24, despre provocările învățământului simultan, un sistem ce implică aproximativ o sută de mii de elevi din România. Ministrul Educației a subliniat că, deși acest sistem este în vigoare, nu există o pregătire adecvată pentru profesorii care predau în acest mod.
„Trebuie să ne hotărâm ce model de școală vrem”, a afirmat David, evidențiind că multe școli din mediul rural se confruntă cu situația în care un singur profesor predă pentru clase diferite. De exemplu, în aceeași clasă pot fi copii de clasa a II-a, a VI-a și a VIII-a, ceea ce complică procesul de învățare.
Ministrul a comparat situația din România cu cea din alte țări, precum Franța și Irlanda, care utilizează învățământul simultan, dar care, spre deosebire de România, pregătesc profesorii în mod specific pentru a preda în acest sistem. „La nivel primar, ca procent de număr de clase, este mai dezvoltat în Irlanda decât în România. Dar ei își pregătesc profesorii să predea în această logică, ceea ce noi de multe ori n-am făcut”, a continuat ministrul.
David a subliniat importanța unei decizii clare: „Ori avem învățământ simultan și atunci ne pregătim profesorii să fie buni în a preda în această logică, ori, dacă vrem să renunțăm la învățământul simultan, va trebui să ducem copiii cu microbuze sau să le oferim internat.” Aceasta ar duce la o perspectivă foarte diferită pentru elevi și familiile lor, subliniind lipsa opțiunilor disponibile.