Hot News
Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro
Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”
„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”
„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”
Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Dieta mediteraneeană și cele mai bune efecte asupra calității vieții și longevității
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Sănătate > Dieta mediteraneeană și cele mai bune efecte asupra calității vieții și longevității
Sănătate

Dieta mediteraneeană și cele mai bune efecte asupra calității vieții și longevității

Data: 12 ianuarie 2025 - 17:02
Zaharia Stancu 420
Distribuie
dieta mediteraneeana cele mai bune efecte asociate calitatii vietii si longevitatii 6783d75d545bc

Sursa foto: Google Images

Dieta mediteraneeană: Beneficii pentru calitatea vieții și longevității

Dieta mediteraneeană este recunoscută la nivel mondial pentru efectele sale pozitive asupra calității vieții și longevității. Aceasta face parte din stilul de viață al populației din bazinul Mării Mediterane, având rădăcini adânci încă dinainte de 1960. Conform cercetărilor efectuate de Școala de Medicină a Universității din Atena, dieta mediteraneeană se concentrează pe un consum crescut de legume, fructe, semințe, leguminoase și cereale nerafinate, în timp ce carnea și produsele din carne sunt consumate în cantități reduse. De asemenea, produsele lactate sunt limitate, cu excepția brânzeturilor maturate.

Consumul de pește variază de asemenea, în funcție de apropierea de mare, fiind moderat în general. Vinul este consumat în cantități moderate, de obicei în timpul meselor. Această dietă se caracterizează printr-un aport ridicat de lipide sănătoase, în special din uleiul de măsline, care contribuie la un raport favorabil între acizii grași mononesaturați și cei saturați.

Studiile, precum cele realizate în cadrul proiectului PREDIMED, au arătat că dieta mediteraneeană este asociată cu o reducere semnificativă a riscului de boli cardiovasculare, estimată la 30%. Această alimentație sănătoasă a generat un interes crescut din partea cercetătorilor, datorită stării de sănătate vizibil mai bune a populației din zonele mediteraneene.

Adoptarea dietei mediteraneene nu doar că îmbunătățește calitatea vieții, dar contribuie și la creșterea longevității, făcând-o una dintre cele mai eficiente și promovate diete pentru un stil de viață sănătos.

Dieta mediteraneeană și impactul asupra calității vieții și longevității

Dieta mediteraneeană se distinge prin aportul crescut de lipide sănătoase, provenite în principal din ulei de măsline, semințe și pește gras, însoțit de consumul moderat de vin roșu în timpul mesei. Studiile sugerează că acest model de consum al alcoolului poate contribui semnificativ la reducerea mortalității.

Printre principalele recomandări ale ghidului de nutriție elaborat de Ministerul Sănătății al Spaniei se numără:

  • Varietate în alimentație
  • Consumul unui mic dejun nutritiv
  • Consum de cereale integrale
  • Consumul zilnic a cinci porții de fructe și legume
  • Consum de pește de 2-4 ori pe săptămână
  • Aportul de grăsimi mononesaturate (ulei de măsline) și acizi grași omega-3 (nuci, pește gras)
  • Aportul de fibre prin consum de alimente integrale minim procesate
  • Reducerea consumului de sare la maximum o linguriță pe zi
  • Prioritizarea consumului de apă
  • Menținerea unui stil de viață activ din punct de vedere fizic

Aceste principii reflectă modul în care dieta mediteraneeană poate contribui la o viață mai lungă și mai sănătoasă, prin prevenirea bolilor cardiovasculare și îmbunătățirea calității vieții.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent dragus si andrei ivan disparuti in actiune romanii nostri din turcia invizibili explicatia situatiei 6783d7318002f Drăguș și Andrei Ivan, dispăruți în acțiune: românii noștri din Turcia, „invizibili“. Detalii despre situație
Articolul următor foto scandal monstru la vivo mall au intervenit mai multe echipaje de politie iata ce s a intamplat 6783d837506c5 Scandal monstru la Vivo Mall. Au intervenit mai multe echipaje de poliție. Iată ce s-a întâmplat.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
cum ar putea creste pib al romaniei cu pana la 40 de miliarde euro studiu 6a09d43743e52

Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro

17 mai 2026 320
exclusiv irineu darau socat de minciuna din politica azi stai in fata si esti sigur ca spun adevarul iar a doua zi fac exact opusul 6a09d0ade1012

Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”

17 mai 2026 202
s a cantat diferit o membra a juriului eurovision din r moldova explica punctajul mic acordat romaniei 6a09c9e2cbef3

„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”

17 mai 2026 200
nepasare spre inconstienta irineu darau spune ca a gasit situatii foarte grele la unele companii de stat 6a09c62565121

„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”

17 mai 2026 254
foto video scandal intre doua gasti in statiunea mamaia 6a09c073ed7b7

Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia

17 mai 2026 311
exclusiv irineu darau a explicat care e varianta de guvern pe care nu o va vota este linia mea rosie ce spune despre strategia pnl usr 6a09bf1f213de

Irineu Darău dezvăluie opțiunea guvernamentală pe care o respinge: „Aceasta este limita mea”. Ce părere are despre planurile PNL-USR?

17 mai 2026 200

Te-ar putea interesa și...

cand lentilele progresive nu ajuta 68d4245aa8d4b
Sănătate

Când lentilele progresive nu oferă soluții

24 septembrie 2025 347
capcana medicamentelor pentru slabit 685c521a296ba
Sănătate

Capcana medicamentelor pentru pierderea în greutate

25 iunie 2025 292
atentie la sfaturile de pe internet privind somnul 68a36a8770fdd
Sănătate

Atenție la sfaturile de pe Internet despre somn!

18 august 2025 298
fibrele si probioticele prioritare pentru mentinerea sanatatii 68d040fd4d618
Sănătate

Fibrele și probioticele, esențiale pentru menținerea sănătății

21 septembrie 2025 267
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?