Acuzații și rezilierea contractului pentru Autostrada „Unirii”
Un document recent publicat de Săptămâna Financiară a scos la iveală motivele pentru care asocierea de constructori condusă de UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu, a solicitat rezilierea unuia dintre cele mai mari contracte semnate pentru autostrăzi în România. Acest contract vizează proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”-A8, având o valoare de 6,14 miliarde de lei (fără TVA), echivalentul a aproape 1,2 miliarde de euro.
Contractul a fost semnat în luna martie cu o asociere formată din SA&PE CONSTRUCT (lider), TEHNOSTRADE S.R.L., EURO ASFALT D.O.O. și SPEDITION UMB. Odată semnat, acesta a devenit cel mai scump contract pentru un lot de autostradă din România, depășind precedentul record al Secțiunii 3 din A1 Sibiu – Pitești, care avea o valoare de 5,3 miliarde de lei (aproximativ 1,06 miliarde de euro).
Lotul Ditrău – Grințieș se întinde pe o lungime de 37,9 kilometri și străbate județele Harghita și Neamț. Asocierea de constructori, care include firme din România și Bosnia-Herțegovina, are un termen de execuție de 54 de luni, din care 14 luni sunt alocate pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru construcția efectivă.
Dacă ordinul de începere a lucrărilor va fi emis în prima jumătate a acestui an, proiectarea ar trebui finalizată în vara-toamna anului 2026, iar construcția autostrăzii ar trebui să se încheie la finalul anului 2029 sau începutul anului 2030.