Deschiderea Podului de peste Râul Buzău
Astăzi, circulația rutieră a fost oficial deschisă pe podul peste râul Buzău, parte integrantă a Autostrăzii A7, inclusiv pe sensurile giratorii de descărcare în DN2B, în zona Buzău Est. Acest pod de 1,36 kilometri lungime face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Pașii și reprezintă un element crucial pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul țării.
Proiectul, realizat de asocierea condusă de UMB, a avut o valoare a contractului ce depășește 689 milioane de lei fără TVA. Deși lucrările au implicat soluții tehnice complexe și provocări logistice, structura finală respectă toate cerințele de siguranță și funcționalitate.
Beneficiile Infrastructurii
Odată cu deschiderea acestui pod, circulația va fi permisă și pe nodul rutier Buzău Est, asigurând legătura cu DN2B spre Brăila, parte a rețelei strategice de transport. Această infrastructură va permite redirecționarea traficului de tranzit de pe podul Mărăcineni și centura nordică a municipiului Buzău, contribuind astfel la fluidizarea circulației și creșterea siguranței rutiere într-una dintre cele mai intens circulate zone ale județului.
Este important de menționat că acest pod este cel mai lung al Autostrăzii Moldovei A7, în lungime totală de 4.6 km, și traversează râul Buzău la est de municipiul Buzău. Podul se ridică la peste 30 de metri deasupra albiei majore a râului și este susținut de 21 de pile, cu o deschidere maximă de 70 de metri.
Conexiuni Strategice
Deschiderea podului va permite utilizarea integrală a kilometrilor de autostradă finalizați deja pe tronsonul Buzău-Focșani, asigurând o legătură la profil de autostradă între Vadu Pașii și Buzău Est. Autostrada Moldova A7 reprezintă primul proiect de autostradă din România pentru care a început execuția integrală, având o lungime totală de 320 km, ce va conecta Moldova de Muntenia prin infrastructură rutieră.
Umbrărescu deschide cel mai lung pod al Autostrăzii Moldovei
Constructorul român Umbrărescu a realizat o etapă importantă în dezvoltarea Autostrăzii Moldovei A7, prin deschiderea celui mai lung pod al proiectului. Această autostradă, cu o lungime totală de aproape 440 km, va conecta Ploiești de Siret, la granița cu Ucraina, și va facilita legătura dintre Moldova și Muntenia.
În prezent, pe șantierul Lotului 1 Buzău-Vadu Pașii, Umbrărescu a mobilizat peste 200 de muncitori pentru a accelera lucrările. Progresul fizic al loturilor monitorizate variază, cu Loturile 1 și 2 Focșani-Bacău având progrese de 37% și, respectiv, 36%, cu termene de finalizare stabilite pentru septembrie și noiembrie 2025.
Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă din România aflată integral în execuție, cu toate cele 13 loturi în lucru, demonstrând angajamentul autorităților de a îmbunătăți infrastructura rutieră din regiune.