Leapmotor își lansează modelul B05 la Munchen
Concurența în segmentul hatchback-urilor compacte se intensifică, în special după retragerea Ford Focus și Renault Megane. După anunțul Dacia privind lansarea propriului model, Leapmotor se pregătește să intre pe acest segment la finalul anului, începând cu propulsia electrică.
La Munchen, Leapmotor va prezenta modelul B05, un hatchback compact derivat din sedanul B01, care a fost dezvăluit la Shanghai. B05 va fi electric și va începe vânzările în 2026, având ca rivali modele cunoscute precum VW ID.3, Opel Astra Electric și Peugeot E-308, dar și competitori chinezi precum MG4.
Deși Leapmotor vinde în prezent doar SUV-uri în Europa, precum B10 și C10, planurile companiei includ dezvoltarea altor modele de mici dimensiuni, inclusiv A05, care va avea o motorizare hibridă, concurând astfel cu modelele hibride și cu combustie din Europa.
Reprezentanții Leapmotor nu au oferit detalii precise despre B05, dar se estimează că acesta va avea o lungime de maxim 4,50 metri, similară cu B01, care măsoară 4,77 metri. B05 și A05 sunt dezvoltate pe platforma Leap 3.5, care utilizează componente și software proprii Leapmotor.
Leapmotor a început să atragă atenția în Europa, susținută de Stellantis și rețeaua de vânzări a companiei. În primele șase luni ale acestui an, Leapmotor a vândut peste 8.300 de vehicule, cu modelul T03 având cele mai mari vânzări. Această expansiune sugerează o strategie proactivă pe piața europeană, cu scopul de a se impune în segmentul hatchback-urilor compacte.
Leapmotor își lansează modelul concurent cu VW Golf/ID.3 la Munchen
Leapmotor, brandul auto emergent, a anunțat lansarea propriului model în segmentul competitiv al VW Golf/ID.3, chiar în paralel cu Dacia. Această mișcare subliniază intenția Leapmotor de a câștiga o cotă de piață semnificativă în Europa.
Deși prețurile modelelor Leapmotor sunt considerabile, compania reușește să atragă clienți datorită încrederii sporite în brand, rezultat al parteneriatului cu Stellantis. Această asociere le conferă un avantaj competitiv, având în vedere că Stellantis deține 20% din companie și 50% din Leapmotor International, divizia care se ocupă de distribuția modelelor Leapmotor în Europa.
Deși modelul B05 nu va fi fabricat în Europa în următorii ani, Leapmotor își propune să își construiască propria uzină, cu planuri de a începe producția de SUV-uri, care sunt mai profitabile și mai populare pe piață.