Reducerea marjelor de profit pentru producătorii auto din China
Marjele de profit în industria auto din China au continuat să scadă anul acesta, afectate de o concurență acerbă, în special în sectorul vehiculelor electrice (EV), conform unui raport Bloomberg. Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA) a anunțat că marjele de profit s-au situat în medie la 4,4% în perioada ianuarie-noiembrie 2024, comparativ cu 5% în 2023.
Potrivit CPCA, acest nivel rămâne scăzut în comparație cu marja medie de profit de 6,1% a firmelor industriale din aval. Cui Dongshu, secretarul general al CPCA, a subliniat necesitatea ca industria auto să își reducă eficient costurile, să își îmbunătățească eficiența și să sporească controlul costurilor.
Piața auto chineză a fost marcată în ultimii doi ani de o rivalitate intensă, care a condus la reduceri de prețuri și discounturi semnificative pentru a atrage cumpărătorii. Grupul BYD este liderul pieței, în timp ce producătorii mai mici, cum ar fi Jiyue și Human Horizons Group Inc (HiPhi), se confruntă cu dificultăți financiare, unii dintre ei ajungând chiar în faliment.
În perioada ianuarie-noiembrie 2024, veniturile totale ale industriei au crescut cu doar 3%, atingând 9.500 miliarde de yuani (aproximativ 1.300 miliarde de dolari), în timp ce costurile au crescut cu 4%, ajungând la 8.300 miliarde de yuani. De asemenea, profiturile au scăzut anual cu 7,3%, la 413,2 miliarde de yuani. În noiembrie, profiturile au înregistrat o scădere de 35%, iar marja de profit a scăzut la 3,3%.