Ministrul Sănătății: Inadmisibil ca pacienții să sufere de durere
„Este inadmisibil ca în anul 2025 un pacient să urle de durere,” a declarat ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, în urma dezvăluirilor făcute de o pacientă de la Centrul de Arși de la Floreasca. Ministrul a subliniat că a cerut demisia coordonatorului centrului, care se află în concediu, și a evidențiat problemele legate de atitudinea personalului medical față de pacienți și aparținători.
„Cu toate cele trei controale în desfășurare, am insistat pe acest subiect, deoarece știu că pacienții suferă din cauza atitudinii personalului,” a adăugat acesta. Ministrul a menționat că a fost profund afectat de scrisoarea deschisă primită de la sora unei paciente, care a evidențiat suferința resimțită în spital.
Controalele la Spitalul Floreasca
Rogobete a explicat că, în urma controalelor efectuate, nu au fost descoperite probleme cu stocurile de analgezice în farmacia spitalului. „Am verificat că, în lunile iunie și iulie, au existat analgezice disponibile pentru toți pacienții. Problema a fost comunicarea și administrarea acestora, care trebuie îmbunătățită,” a declarat ministrul.
„Mă simt prost să ies public în 2025 și să discut despre aceste excepții în sistemul de sănătate, când ar trebui să avem un standard mai ridicat. Există oameni excepționali în sistem, dar aceste excepții afectează întreaga comunitate,” a concluzionat Alexandru Rogobete.
Ministrul Sănătății despre situația de la Spitalul Floreasca
Ministrul Sănătății a subliniat că este inadmisibil ca un pacient să sufere atât de mult încât să urle de durere, evidențiind problematica atitudinii personalului medical. El a explicat că această problemă este generată de lipsa cursurilor de comunicare în formarea medicilor, un aspect neglijat de-a lungul anilor.
„Pentru că nu s-a pus preț pe acest lucru ani la rând, în educația medicală nu există cursuri adecvate de comunicare, așa cum se practică în alte țări. De aici pleacă totul”, a declarat ministrul, evidențiind și dificultățile de colaborare în cadrul echipelor medicale, precum și orgoliile interdisciplinare.
Ministrul a mai adăugat că personalul medical a fost adesea făcut responsabil pentru neajunsurile sistemului de sănătate, ceea ce a condus la o frustrare acumulată în rândul acestora.
Demisia coordonatorului Centrului de Arși
În contextul scandalului recent, ministrul a solicitat demisia coordonatorului Centrului de Arși, care se află în concediu. „Este adevărat că dânsul a avut un concediu, dar în această perioadă critică m-a surprins absența lui de la spital”, a declarat acesta.
Rezultatele pozitive ale Centrului de Arși
În ciuda problemelor semnalate, ministrul a subliniat că 80% dintre pacienții cu arsuri grave tratați în ultimul an la Spitalul Floreasca au plecat acasă, cu o rată a mortalității de sub 20%, care se situează sub media Uniunii Europene. „Aceste rezultate arată eforturile depuse de personalul medical, chiar în fața dificultăților cu care se confruntă sistemul”, a concluzionat ministrul.
Ministrul Sănătății, despre cazul Floreasca: Inadmisibilitatea durerii pacienților
Ministrul Sănătății a declarat că este inacceptabil ca, în anul 2025, un pacient să urle de durere, subliniind că atitudinea personalului medical este o problemă majoră. „Îi dau dreptate pacientei și am pus public acest lucru. Este inadmisibil ca un medic să aibă un comportament inadecvat și să folosească un limbaj incorect față de aparținători sau pacienți,” a afirmat ministrul.
Măsuri pentru îmbunătățirea sistemului sanitar
În urma controalelor, ministrul a anunțat măsuri ce vor fi implementate în spitale. „Voi modifica ordinul de ministru care reglementează funcționarea centrelor de arși, astfel încât să fie mai bine adaptat realității,” a explicat acesta. De asemenea, a menționat că va aplica sancțiuni financiare companiilor care nu și-au îndeplinit responsabilitățile în unitățile sanitare.
Ministrul a anunțat, de asemenea, un pachet legislativ care va oferi mai multe instrumente administrative managerilor unităților sanitare și șefilor de secție. „Șeful de secție va fi evaluat nu doar prin prezența la spital, ci și pe baza unor indicatori de performanță medicală, administrativă și a satisfacției pacienților,” a adăugat ministrul. Această abordare are scopul de a îmbunătăți calitatea îngrijirilor medicale oferite pacienților.