Întârzieri semnificative pentru Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord
Asociația Pro Infrastructură a declarat că Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi finalizat în 2025, deși acest lucru a fost promis de CNAIR și Ministerul Transporturilor. Conform asociației, „ritmul nu este nici pe departe suficient”, iar „mitul vitezei chinezești a fost încă o dată spulberat în România”.
Într-o postare pe Facebook, Pro Infrastructură a subliniat că întârzierile sunt deosebit de îngrijorătoare, având în vedere și istoricul nefericit al altor proiecte, cum ar fi Centura Zalău. Deși lucrările sunt realizate de două companii diferite, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) și Sinohydro, ambele sunt influențate de statul chinez, care a fost interzis de la licitațiile din România în 2021, diminuând astfel motivația pentru o mobilizare rapidă.
Reprezentanții asociației estimează că, în cel mai optimist scenariu, traficul ar putea fi deschis cu aproximativ un an întârziere față de termenul contractual, adică în februarie 2026. Într-un scenariu pesimist, finalizarea lucrărilor s-ar putea prelungi până în vara anului 2026, dacă antreprenorul nu reușește să mobilizeze resursele necesare.
Întârzierile au fost cauzate și de emiterea unei a doua autorizații de construire, care a venit la un an și jumătate după semnarea contractului. Contractul pentru cei 8,6 kilometri dintre DN3 (Pantelimon) și DN2 (Afumați) a fost semnat pe 16 martie 2023, iar ordinea de începere a fost dată pe 22 mai 2023, preconizând 12 luni de proiectare și 18 luni de execuție. A doua autorizație de construire a fost emisă abia pe 6 august 2024, ceea ce complică și mai mult termenul de finalizare.