Incidentele periculoase cu elicoptere la Aeroportul Reagan
În perioada anterioară coliziunii tragice dintre un elicopter militar și un zbor American Airlines, au fost raportate cel puțin două incidente în care piloții au fost aproape de coliziuni cu elicoptere în apropierea Aeroportului Național Reagan din Washington. Aceste situații au fost documentate într-o analiză a rapoartelor federale efectuată de CNN.
Unul dintre incidentele notabile a avut loc cu doar o zi înainte de coliziune, când un avion a fost nevoit să efectueze o a doua încercare de aterizare din cauza unui elicopter aflat pe traiectoria sa de zbor. În acest caz, zborul Republic Airways 4514 a reușit să aterizeze în siguranță după o manevră de evitare.
În aprilie 2024, un pilot de avion de pasageri a raportat o alertă de trafic care indica un elicopter la aproximativ 300 de picioare sub aeronava sa. Echipa de zbor a luat măsuri pentru a evita coliziunea și a aterizat fără probleme. De asemenea, un alt incident din octombrie 2022 a determinat un pilot să anuleze aterizarea din cauza unui elicopter care se apropia prea mult, reușind să aterizeze în siguranță la a doua încercare.
Un controlor de trafic aerian a raportat și un incident din septembrie 2022, în care două elicoptere militare s-au apropiat periculos unul de celălalt, într-o situație în care nu era suficient personal pentru a gestiona turnul de control. Aceste evenimente subliniază riscurile semnificative asociate cu traficul aerian în zona aeroportului Reagan.
Incidentele de la Aeroportul Național Reagan
Recent, piloții au raportat incidente care au avut loc la limita unei coliziuni cu elicoptere în zona Aeroportului Național Reagan din Washington. Un controlor de trafic aerian gestiona simultan două poziții în turnul de control în momentul incidentului de miercuri seara, conform unei surse din cadrul controlului traficului aerian.
Sursa a menționat că această configurație, în care o singură persoană se ocupă de traficul local și de cel al elicopterelor, este o practică obișnuită. Totuși, un raport intern preliminar al Administrației Federale a Aviației (FAA) a relevat că personalul din turn nu era „la nivel normal pentru acel moment al zilei și volumul de trafic.” La momentul incidentului, turnul de control de la Aeroportul Național Reagan era ocupat în proporție de 85%, cu 24 din cele 28 de poziții acoperite.
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor a început o investigație pentru a analiza o gamă largă de cauze potențiale ale coliziunii. Este încă prea devreme pentru a determina dacă nivelul de personal din turn a influențat incidentul. Conform unei surse guvernamentale, supervizorul turnului a decis să combine cele două roluri în acea seară, o decizie pe care o poate lua în funcție de evaluarea proprie a volumului de trafic aerian.
Sursa a adăugat că nu a existat un „declanșator de deficit de personal” în turnul de control, ceea ce indică faptul că personalul nu era subdimensionat în acel moment.