Analiza preluării magazinelor La Cocoș de către Grupul Schwarz
Consiliul Concurenței a anunțat că examinează tranzacția prin care grupul Schwarz, cunoscut pentru operarea rețelelor de magazine Kaufland și Lidl în România, intenționează să preia magazinele La Cocoș.
Autoritatea de concurență va evalua impactul acestei preluări asupra consumatorilor și furnizorilor de pe piața bunurilor de consum curent. În plus, se analizează și tranzacțiile prin care supermarketul La Cocoș SA vizează închirierea a două spații comerciale în municipiul Arad și comuna Bradu, județul Argeș.
La Cocoș deține în prezent patru magazine în România, situate în Ploiești, București și Brașov, unde sunt comercializate produse alimentare. Consiliul Concurenței invită retailerii și furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observații referitoare la achiziția notificată.
Conform Legii concurenței (nr. 21/1996), aceste operațiuni necesită autorizarea autorității, care va decide asupra compatibilității lor cu un mediu concurențial normal, respectând termenele legale. Observațiile pot fi transmise Consiliului Concurenței în termen de 20 de zile.