Asfaltare pe Tronsonul Abandonat de Bechtel
Antreprenorul român Construcții Erbașu S.A. a demarat lucrările de asfaltare pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cu o lungime de 26,35 km, care a fost lăsat în paragină timp de 12 ani de compania americană Bechtel. Lucrările au început în data de 20 ianuarie 2025 și, până în prezent, s-a înregistrat un progres fizic de 8,75%.
Detalii despre Proiect
Proiectul este parte a Autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, iar valoarea contractului se ridică la 884,12 milioane lei (fără TVA), fiind finanțat prin Programul Transport 2021-2027. Construcții Erbașu are la dispoziție o durată de execuție de 18 luni pentru finalizarea acestui tronson.
Mobilizare și Progrese
În prezent, antreprenorul dispune de 350 de muncitori și 220 de utilaje pe teren, ceea ce contribuie la o mobilizare bună. Progresele sunt vizibile atât la terasamente, cât și la structuri, iar Asociația Pro Infrastructură subliniază importanța menținerii acestei mobilizări pentru a respecta termenul contractual de inaugurare, estimat pentru iulie 2026.
Erbașu a început asfaltarea pe tronsonul abandonat de Bechtel
Constructorul Erbașu a demarat lucrările de asfaltare pe tronsonul de 26,35 kilometri dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș, un segment de drum care a fost lăsat nefinalizat timp de 12 ani. Contractul pentru acest tronson a fost semnat pe 24 noiembrie 2023, iar lucrările au început efectiv pe 20 ianuarie 2025.
Proiectul include 6 luni de proiectare și 18 luni de execuție, având o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA). În prezent, Erbașu mobilizează 315 muncitori și 203 utilaje pentru a finaliza lucrările, care sunt programate să se încheie în iulie 2026.
Acest tronson a fost inițial realizat de Bechtel, care a abandonat proiectul în 2013, după ce a ajuns la un stadiu de aproape 50%. Lucrările efectuate în trecut necesită acum refaceri sau consolidări, fiind raportat că stadiul actual al acestora este de 37% conform expertizei tehnice recente.
Astfel, după o perioadă îndelungată de stagnare, lucrările pe Autostrada Transilvania reîncep, iar Erbașu își propune să finalizeze acest sector crucial al infrastructurii rutiere.
Asfaltarea tronsonului abandonat de Bechtel
Constructorul Construcții Erbașu a demarat asfaltarea pe un tronson de 1,6 km care traversează un lac de acumulare, o lucrare inițiată parțial de Bechtel și care a rămas neatinsă timp de 12 ani.
Proiectul, care include o lungime totală de 26,35 km pe ruta A3 Suplacu de Barcău – Chiribiș, a fost contractat în noiembrie 2023, cu termen de execuție de 18 luni, având ca dată limită iulie 2026. Valoarea totală a contractului se ridică la 884 milioane lei.
Printre lucrările incluse în proiect se numără construcția a trei viaducte, opt pasaje și opt poduri, dintre care unul, de complexitate tehnică ridicată, va avea o lungime de 1.650 m, reprezentând podul peste lacul de acumulare, la km 6+655.60, care a fost lăsat neterminat de Bechtel.
Tronsonul adiacent, de 13,5 km, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău, a fost finalizat de o firmă din Turcia și a fost deschis circulației la sfârșitul lunii septembrie 2023. Cu toate acestea, tronsonul de la Chiribiș la Biharia are un constructor desemnat, dar lucrările nu au început din cauza unor blocaje legale. De asemenea, tronsonul de la Biharia la graniță a fost deschis circulației în 2020.