Primarul Ovidiului își exprimă deschis opinia despre transportul metropolitan
Transportul metropolitan care leagă municipiul Constanța de localitățile limitrofe a fost un subiect de campanie electorală timp de mai multe mandate. Cu câteva luni înainte de campania electorală din 2024, primari din județul Constanța, inclusiv primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, au anunțat progrese în acest proiect, afirmând că „urmează, se face, s-a semnat, s-a votat”. Cu toate acestea, în realitate, proiectul transportului metropolitan nu a avansat, iar CT Bus se confruntă cu dificultăți financiare, fiind în colaps.
Pe 16 decembrie, autobuzele CT Bus nu au circulat pe trasee ca formă de protest în Constanța. Compania a redus salariile, a disponibilizat angajați și a efectuat restructurări, în timp ce reparațiile urgente ale vehiculelor conduse de directori continuă. Această situație a readus în discuție promisiunile legate de transportul metropolitan, care au fost folosite ca argument electoral în diferite campanii.
Primarul orașului Ovidiu, George Scupra, a declarat recent că nu crede că proiectul transportului metropolitan va deveni realitate din cauza costurilor ridicate pe care localitățile limitrofe trebuie să le suporte pentru a dota CT Bus cu autobuze. El a menționat: „Știu că există un proiect la Constanța, de ieșire din Constanța spre Ovidiu. Eu cred că se va face, mai devreme sau mai târziu, pentru că este util pentru constănțeni.”
În cadrul unui interviu, Scupra a subliniat că succesul acestui proiect depinde de Primăria Constanța și de Consiliul Județean, adăugând că primarii din zona metropolitană își doresc acest lucru, dar „CT Bus trebuie să și poată” să se extindă. În prezent, autobuzele ajung doar până la Palazu, un cartier al Constanței, iar promisiunile de extindere către Ovidiu au rămas neîndeplinite.
Referitor la fondurile necesare, primarul a menționat că localitățile nu dispun de resursele financiare necesare, afirmând: „Ar însemna să dăm tot bugetul nostru pe un an de zile… Nu ne permitem luxul să dăm jumătate din banii pentru investiții pe transportul în comun.” El a adăugat că această condiționare a contribuției primăriilor este un motiv pentru care proiectul nu se va realiza, dar speră să se înșele.
Scupra a subliniat importanța unui sistem de transport eficient în zona metropolitană, arătând că, pentru a reduce poluarea și aglomerația din Constanța, este necesar un proiect de transport public care să încurajeze cetățenii să renunțe la mașini. El a propus ca transportul să fie gratuit pentru a stimula utilizarea acestuia. „Dacă cei din Ovidiu nu mai vin cu 10.000 de mașini în Constanța, atunci acei 10.000 de oameni vin cu autobuzul”, a concluzionat el.