Puma își adaptează lanțul de aprovizionare la noile tarife din SUA
Brandul german de articole sportive Puma a redus semnificativ volumul de produse expediate din China către Statele Unite pentru a se conforma noilor tarife impuse de SUA. În acest context, directorul financiar al companiei a anunțat că Puma ia în considerare o posibilă creștere a prețurilor pe piața americană.
Strategia de aprovizionare și impactul tarifelor
Puma a diminuat ponderea produselor provenite din China pentru piața americană la doar 10%, cu intenția de a reduce și mai mult această proporție. Vietnamul, Cambodgia și Indonezia au devenit principalii furnizori pentru SUA. Directorul financiar Markus Neubrand a subliniat că Puma va urmări reacțiile concurenței înainte de a decide asupra ajustărilor de prețuri, afirmând: „Nu vrem să fim primii care modifică prețurile pe piața americană.”
Performanța financiară și restructurarea companiei
Puma a raportat vânzări de 2,08 miliarde de euro în primul trimestru, înregistrând o creștere marginală de 0,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania a menținut prognoza pentru 2025 fără a include efectele posibile ale tarifelor americane. Stocurile Puma au crescut cu 21% față de anul precedent, iar vânzările directe către consumatori au crescut cu 12%, susținute de comerțul online. În cadrul planului de reducere a costurilor, Puma va finaliza concedierea a 500 de angajați la nivel global până la sfârșitul trimestrului al doilea.