Răzvan Szilaghi despre tendințele pieței de camioane
Răzvan Szilaghi, Deputy CEO la AIC Trucks, a discutat despre tendințele actuale din piața vehiculelor comerciale grele, evidențiind o direcție generală către reducerea consumului. El subliniază că tehnologia avansată, inclusiv electrificarea, devine din ce în ce mai prezentă în sectorul camioanelor grele.
Cresterea pieței în 2024
Anul 2024 a fost considerat „unul excelent” pentru piața vehiculelor comerciale grele, cu creșteri pe toate segmentele. Szilaghi a menționat că, până în luna iulie, piața părea să fie într-o continuă expansiune, însă începând cu luna august, s-a observat o frânare semnificativă, influențată de contextul local și european.
Segmentarea pieței vehiculelor comerciale
Piața de vehicule comerciale grele include trei segmente principale: cap tractor pentru transport internațional, vehicule de construcții și vehicule specializate. Szilaghi a evidențiat că segmentul cap tractor, care reprezintă aproximativ 80% din piață, a crescut datorită semnalelor pozitive din comerțul european.
Perspectivele viitoare pentru transport
AIC Trucks anticiphează o creștere a transportului internațional, susținută de creșterea salariului real în România. Szilaghi estimează o creștere de 5% pentru segmentul construcțiilor rezidențiale și o expansiune semnificativă în construcțiile de infrastructură, unde se așteaptă o creștere de aproximativ 15%.
Tehnologia și electrificarea în domeniul transporturilor
Szilaghi a subliniat importanța tehnologiei în reducerea consumului și a menționat că electrificarea devine tot mai relevantă în industria camioanelor grele, reflectând o tendință generală de adaptare la cerințele de sustenabilitate.
Răzvan Szilaghi despre tendințele în sectorul camioanelor grele
Răzvan Szilaghi, Deputy CEO AIC Trucks, subliniază că o tendință generală pe piață este reducerea consumului, în special în contextul vehiculelor comerciale. El menționează că tehnologia avansează rapid în domeniul camioanelor grele, iar electrificarea devine un subiect din ce în ce mai relevant.
„O altă tendință observată este cea legată de emisiile de carbon și de performanța în ceea ce privește consumul de combustibili fosili. Tot mai mult, discutăm despre electrificare în acest sector”, afirmă Szilaghi. El recunoaște că, deși există deja camioane electrice care oferă performanțe comparabile cu cele ale vehiculelor personale electrice, costurile rămân o provocare. „Încă este foarte scump transportul cu vehicule comerciale grele electrice”, adaugă el.
Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare, Szilaghi consideră că tendința de electrificare este deja bine definită, în special în cazul curierilor. Cu toate acestea, camioanele grele necesită îmbunătățiri semnificative pentru a deveni o opțiune viabilă din punct de vedere economic.