Progrese în construcția „Tunelurilor pentru urși”
Pe sectorul lipsă al autostrăzii A1 Margina – Holdea, lucrările avansează rapid, iar constructorul român Umbrărescu a mobilizat pe șantier peste 800 de muncitori și 200 de utilaje. Autoritățile anunță că s-au realizat progrese semnificative la tunelurile formate din două galerii unidirecționale.
În prezent, la tunelul 1 s-au forat aproximativ 400 de metri, iar la tunelul 2, 57 de metri. Se estimează că la finalul acestei luni va avea loc prima străpungere a tunelului 1. Pentru forarea tunelurilor, se utilizează „metoda austriacă” (NATM), o tehnologie recunoscută și folosită în construcția altor tuneluri importante din România.
Conform proiectului, tunelul 1 va avea o lungime de 415 metri pe un sens și 367 metri pe celălalt, în timp ce tunelul 2, care va include și metoda cut & cover, va avea 1.985 metri pe un sens și 1.825 metri pe celălalt.
Aceste lucrări sunt esențiale pentru finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva, iar autoritățile își propun să eficientizeze procesul de construcție pentru a asigura deschiderea cât mai rapidă a acestui sector important.
Proiectul „Tunelurile pentru urși” avansează rapid
Construirea secțiunilor pentru proiectul „Tunelurile pentru urși” se desfășoară într-un ritm accelerat, cu o lungime totală de 9,13 km și o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA). Acesta este finanțat prin PNRR și trebuie finalizat anul viitor.
Constructorul român Umbrărescu, care a primit autorizația de construire acum un an, a realizat progrese semnificative, terminând aproape terasamentul pe segmentul la sol și având jumătate din piloni finalizați pentru segmentul suspendat. Echipele lucrează intens, inclusiv în weekenduri, pentru a finaliza tunelurile.
Pe șantierul de pe secțiunea Margina – Holdea (A1), unde colaborează constructori români și bosniaci, sunt activi aproximativ 700 de muncitori și 300 de utilaje. Lucrările se desfășoară atât la tuneluri, cât și la terasamente și structuri auxiliare, cum ar fi poduri și pasaje. La tunelul T1, au fost forați 66 de metri pe partea stângă și 18 metri pe partea dreaptă.
Proiectul include două secțiuni: secțiunea E, unde se construiește tunelul forat cu două galerii, și secțiunea D, care are o lungime de 4 km. Aceste tuneluri vor fi unice în România datorită deschiderii mari la intrare, permițând accesul direct de pe autostradă pe două benzi și banda de urgență, cu o lățime totală de 11,35 metri pe sens.
Forarea tunelului 1 va începe în curând, lucrările desfășurându-se sub protecția unor structuri de susținere speciale, care permit realizarea unui mediu de lucru sigur. Aceasta va include tehnici avansate de construcție, cum ar fi montarea plaselor și injectarea betonului special sub presiune.
Tunelurile pentru urși – Proiectul lui Umbrărescu avansează rapid
Lucrările la proiectul „Tunelurile pentru urși” avansează într-un ritm accelerat, cu scopul de a asigura siguranța muncitorilor și protecția mediului. Specialiștii în geologie sunt prezenți constant pe șantier pentru a evalua natura terenului și a determina tehnologia de execuție adecvată.
Antreprenorul lucrării, asocierea formată din S.C. SPEDITION UMB S.R.L., S.C. TEHNOSTRADE S.R.L., S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. și EURO-ASFALT d.o.o., se ocupă de realizarea unor lucrări importante, care includ aproape 10 km de drum, 3 viaducte, 2 pasaje, 23 podețe și un Centru de Întreținere și Coordonare. Proiectul include și două tuneluri cu o lungime totală de 2,13 km, fiecare având câte două galerii unidirecționale.
Aceste tuneluri au fost impuse prin acordul de mediu din 2013, fiind esențiale pentru evitarea problemelor de stabilitate și pentru a minimiza impactul negativ asupra mediului. Ele sunt denumite „tuneluri pentru urși” deoarece au fost concepute pentru a păstra intacte culoarele de tranzit pentru mamiferele mari, facilitând astfel legătura între masivele Carpaților Occidentali.