Frustrare în rândul elevilor din Timișoara
În România anului 2025, elevii sunt nevoiți să învețe în clasă modulare amplasate în curtea școlilor, deși la câțiva metri distanță se află clădiri noi, construite cu milioane de lei, dar nefolosite. Această situație este generată de birocrația excesivă, conform autorităților și constructorilor.
La Școala Gimnazială nr. 13 din Timișoara, de exemplu, noul corp de clădire a fost recepționat toamna trecută, dar rămâne închis din lipsa autorizațiilor necesare de la ISU și DSP. Directorul adjunct, Liane Iorgoaia, subliniază că dorința este ca elevii să învețe într-o școală nouă, dar birocrația îi împiedică. Părinții au inițiat o petiție pentru a rezolva această situație frustrantă.
Otilia Pavel, un părinte al elevilor, exprimă dezamăgirea față de faptul că, deși există o clădire nouă dotată, elevii continuă să învețe în module temporare. O problemă similară se întâlnește și la Școala Gimnazială nr. 30 din Timișoara, unde o clădire nouă a fost părăsită de constructor cu un an în urmă, iar pentru finalizarea lucrărilor este nevoie de o nouă licitație.
Directorul adjunct al acestei unități de învățământ, Ionela Fofiu, a declarat: „Simțim frustrare pentru că suntem atât de aproape, 70-80%. Să vezi corpurile de clădire gata…” Rocsanda Căprărescu, învățătoare, a adăugat că elevii au de suferit din cauza limitării spațiului exterior.
Primarul municipiului Timișoara, Dominic Fritz, a recunoscut că situația este frustrantă, afirmând că se împotmolesc în birocrație în timp ce copiii învață în containere. Conform statisticilor, supraaglomerarea orelor de curs și programul în schimburi al elevilor sunt în creștere, evidențiind o problemă sistemică în educația din România.